Имате ли акне? Често ли страдате от настинки, при които ви е нужно дълго време да се възстановите? Имате ли проблеми със съня? Всички тези проблеми могат да бъдат признаци на недостиг на цинк.

Повечето от нас знаят, че трябва да си набавяме достатъчно количество магнезий и витамин Д например, но малко знаят, че цинкът е също толкова важен. Тежкият дефицит на цинк се среща рядко, но много хора страдат от гранично ниски нива на този минерал, което може да стане причина за засягане на всеки аспект от тяхното здраве и неговото влошаване. Някои от признаците, че страдате от недостиг на цинк са:

Затруднена неврологична функция

Цинкът е изключително важен за правилното формиране на нервната система на растящия организъм, затова и неговият недостиг често се свързва с неврологични разстройства при подрастващите. Учените са установили, че при пациентите с цинков дефицит се наблюдават трудности при концентриране и много често децата с такъв дефицит лесно се разсейват по време на учебните часове.

Проблеми с храносмилането

Цинкът е важен за усвояването на белтъците и подпомага действието на множество ензими, които имат връзка с храносмилането. Ако количеството на цинк в организма е недостатъчно хранителните вещества няма да се усвояват правилно и това ще доведе до проблеми с храносмилането. Много често при диария, повръщане или гадене не се мисли за дефицит на цинк и се обърква с непоносимост към глутен например. Консумирайте повече риба и месо, за да си набавите достатъчно цинк.

Намален имунитет

Цинкът е изключително важен за правилното функциониране на вашата имунна система. За продукцията на левкоцити, които се борят с инфекциозните агенти е нужен цинк. Ако забележите, че боледувате по-често от обикновено или се нуждаете от повече време да се възстановите след обикновена настинка тогава може би страдате от дефицит на цинк.

Алергия

Хроничният стрес води до адренална умора, което може да доведе до понижаване на нивата на минералите магнезий, калций и цинк, които от своя страна да способстват за покачване на нивата на хистамина. Когато хистаминът покачи нивата си в кръвта е възможно да се появят симптоми, наподобяващи алергия, като хрема, обрив, често кихане. Освен това може да се повиши чувствителността към алергени.

Повишаване на теглото

Цинкът играе ключова роля в метаболизма и неговото гладко протичане. Той помага за усвояването на белтъци, мазнини и въглехидрати от храната, която приемаме. Ако обаче организмът ви не усвоява правилно тези хранителни вещества може да се оплаквате от липса на енергия и освен това може да срещнете трудности със свалянето на излишни килограми. За да се справите с дефицита на цинк експертите препоръчват да не приемате добавки, а да увеличите приема на храни с високо съдържание на цинк, като стриди, месо, ядки и семена.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!