Меню

Бременността променя тялото ви по начини, по които дори не сте очаквали. Много често този период е съпроводен от дискомфорт и болезненост в различни области на тялото. Едно подобно оплакване, което може да започне след навлизане във втория триместър е болката в областта на ребрата. Най-честите причини за поява на болка в ребрата са:

  • Нарастване на матката

С увеличаване на размерите на плода правопропорционално нараства и матката. В резултат на това се увеличава натискът върху намиращите се в близост мускули. Това може да бъде съпроводено със затруднения при дишане и болезненост особено в легнало положение.

  • Хормонални промени

В голяма степен почти всички промени по време на бременността могат да бъдат отдадени на хормоналните промени, в това число дори болката в ребрата. Нивата на хормона прогестерон през тези 9 месеца се увеличават, а в резултат на това се отпускат мускулите и лигаментите в тазовата област.

  • Увеличаване на размера на гърдите

Нарасналите и натежали гърди могат да ви причинят болки не само в ребрата, но и в гърба. Промените в гърдите са нормални и очаквани, защото те ще имат задачата след това да изхранват бебето.

  • Мускулно напрежение и стрес

Стресът по време на бременността може да стане причина за различни болежки, включително и в областта на ребрата. Ако усетите, че стресът ви се отразява негативно се опитайте да си починете и да се отпуснете.

Как да облекчите болките в ребрата през бременността?

Носете свободни дрехи

Избягвайте да носите стегнати дрехи, които допълнително да оказват натиск върху тялото ви, особено по време на бременността. Избирайте дрехи, които падат свободно и ви позволяват да се движите спокойно. Носете сутиен за бременни, който да облекчи натиска в тази област.

Изберете правилна позиция на тялото

Обикновено болката в ребрата се засилва, когато сте наклонени напред, тъй че се старайте да заставате така, че тялото ви да е леко наклонено назад. Така ще облекчите и тежестта от нарастващите ви гърди.

Използвайте възглавници

Когато сте в легнала позиция поставяйте възглавници под кръста си, така че да облекчите напрежението в областта на мускулите на гръдния кош. По време на сън някои жени намират за удобно да поставят възглавница и между краката си, която допълнително да поддържа тялото им в удобна за сън позиция.

Почивайте често

Когато извършвате някаква дейност или сте на работа се старайте да не оставате в една и съща позиция за дълго време. Раздвижвайте се на всеки 30-60 минути с малки разходки или леки упражнения.

Топъл душ или вана

Топлата вода ще успокои напрегнатите ви мускули и ще ви осигури почивката, от която се нуждаете в края на работния ден.

Упражнения

Не трябва да забравяте да сте физически активни по време на бременността. Леките упражнения за бременни ще поддържат тялото ви във форма и ще спомогнат за отпускане на напрегнатите мускули на гърба и гръдния кош.

Прочетете за:
Болка в ребрата – какви са причините?

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!