Начало Бременност и раждане Спортуването през бременността е полезно за майката и бебето

Спортуването през бременността е полезно за майката и бебето

спорт и бременност
спортуване и бременност

Спортуването по време на неусложнена бременност не повишава риска от преждевременно раждане. Ново проучване показва, че всъщност то е полезно както за здравето на майката, така и за бебето.

В миналото бременните жени са били съветвани да избягват физическите упражнения по време на бременност, поради повишаване на риска от преждевременно раждане. Считало се е, че по време на упражнения се освобождава норепинефрин, химическа субстанция, която може да стимулира контракциите на матката и да доведе до преждевременно раждане (преди 37 гестационна седмица).

Редица проучвания обаче са показали, че спортуването може да бъде полезно за майката и бебето.

Американски учени са обобщили резултатите от девет отделни проучвания, в които са участвали 2059 бременни жени. Половината от участничките са спортували в продължение на 35 до 90 минути 3 – 4 пъти седмично, докато контролната група не са спортували.

Резултатите от проучването не са показали увеличаване на случаите на преждевременно раждане сред спортувалите бременни жени. Нещо повече, при тях са били наблюдавани следните ползи:

Всички участвали в проучването жени са имали едноплодна бременност, нормално телесно тегло в началото на бременността и липса на здравословни проблеми, които да ги възпрепятстват от спортуване.

Често бременните жени избягват физическите упражнения, поради дискомфорт и повишена умора.

Съвременните препоръки са, че бременните жени трябва да извършват поне 150 минути седмично умерено интензивни аеробни упражнения, като например плуване, бързо ходене или дори градинарство.

Всяка бременна жена трябва да се консултира със своя акушер-гинеколог още през първите седмици на бременността за това какви упражнения са безопасни и подходящи за нея.

Проучването е публикувано в American Journal of Obstetrics & Gynecology.