Начало Детско здраве Как да помогнете на детето си да отслабне?

Как да помогнете на детето си да отслабне?

помогнете на детето си да отслабне
помогнете на детето си да отслабне

В днешно време расте броят на децата с наднормено тегло и ако не се предприемат мерки на време се смята, че 80% от тях ще продължат да страдат от този проблем и след навлизане в зряла възраст. Това разбира се увеличава риска от много сериозни здравословни усложнения, като сърдечни заболявания, високо кръвно налягане, диабет и сънна апнея. Освен това наднорменото тегло влияе негативно и върху самочувствието на детето.

Децата, както и всички останали се нуждаят от определено количество калории за покриване на базовите нужди на организма. За деца на възраст между 7 и 10 години са нужни около 2,000 калории, 2500 калории между 10 и 14 години и 3,000 калории между 15 и 18 годишна възраст. Това са средни стойности, които могат да варират при някои деца с по-бърз или по-бавен метаболизъм например.

Ако дете приема повече от нужните дневни калории и това не е съпроводено с някаква физическа активност то тогава излишните калории ще се натрупат под формата на мазнини.

При децата с наднормено тегло първото и най-важно, което трябва да се направи е да се спре наддаването на допълнителни килограми. Това може да позволи на детето част от излишните килограми да бъдат компенсирани с израстването на ръст.

Родителите трябва да бъдат активни участници в начинанието на детето да постигне здравословно тегло. Ето и някои съвети как може да помогнете на детето си да свали излишните килограми:

Поставяйте достижими цели

Както и при възрастните и при децата целите, които се поставят по отношение на килограмите трябва да бъдат достижими и не прекалено амбициозни, за да не се обезкуражи детето. Достатъчно е детето да сваля 0,5 до 2 килограма месечно. Повечето диетолози се фокусират повече върху това да не се качват повече килограми, отколкото върху свалянето на излишните.

Водене на дневник на храненията

Може да работите с детето си върху воденето на дневник на ежедневните хранения. Освен количеството на консумираната храна детето може да си записва и къде се е хранило и с какво и така може да откриете фактори, които допринасят за това детето да приема повече от нужното количество храна.

Открийте правилната мотивация

За да свали нужните килограми на детето ви е нужна мотивация и добър пример у дома. За да се чувства уверено и мотивирано е нужно вие да го стимулирате като му дадете личен пример. Старайте се да приготвяте здравословни ястия у дома. Тренирайте заедно с него, за да му покажете, че физическите натоварвания могат да бъдат забавни, когато сте заедно.

Модифициране на вредни навици

Нужно е да работите върху някои навици, които е много вероятно да допринасят за наднорменото тегло на вашето дете. Такива са например гледане на телевизия повече от 2 часа дневно. Много често гледането на телевизия за по-дълго време е съпроводено и с похапване на някои вредни храни.

Друг навик, който трябва да се постараете да изградите у детето си е редовното хранене. Децата често правят грешката на възрастните да пропускат някое храна и да си наваксат пропуснатите калории на следващото хранене, което е изключително погрешно. Препоръчително е детето да има три основни хранения с две по-малки междинни хранения между тях.

Стимулирайте физическата активност

Неделима част от процеса на отслабване е физическата активност. Опитайте се да откриете какъв спорт харесва детето ви и го стимулирайте по-често да го практикува. Допълнително може да тренирате заедно, да се разхождате или да карате колело.