Меню

Навсякъде чуваме колко вредна за здравето е захарта. Едва ли има човек, който да не обича да си похапва сладкиши от време на време, но за съжаление захар се съдържа в голяма част от продуктите, които консумираме в днешно време. Най-вероятно приемате захар всекидневно без дори да предполагате. Захар се съдържа в доста високи количества например в хляба, сосове и подправки. Експертите съветват да се приемат не повече от 6 чаени лъжици захар дневно, но повечето от нас приемат двойно над това количество. Диетата с високо съдържание на захар увеличава риска от зъбни кариеси, сърдечни заболявания, диабет и затлъстяване. Може да намалите консумацията на захар с някои от следните прости методи:

Четете етикетите на продуктите

Ще добиете представа в колко много продукти всъщност има захар като започнете да четете етикетите на продуктите, които купувате. Избягвайте да консумирате храни, които са изкуствено подсладени, за да се предпазите от усложнения на здравето. Понякога в етикетите на продуктите вместо захар се използват някои нейни синоними, като например тръстиков сироп, царевичен сироп, меласа, захароза. Производителите често използват тези наименования и купувачите се залъгват, че в продукта не се съдържа захар.

Увеличете консумацията на белтъци

Храните с високо съдържание на захар могат да причинят бързо покачване и спадане на нивата на кръвната захар, което може да ви накара да се чувствате изморени и да искате да консумирате повече сладко. Като балансирате количеството на захар и протеини, които приемате с храната ще се чувствате по-добре. Вместо да изядете едно шоколадче си вземете малко ядки, които не само ще ви доставят енергия, но и ще си набавите още много полезни хранителни вещества.

Избирайте естествено сладки храни

В плодовете се съдържа естествена захар, която не е вредна, като изкуствената. Чрез плодовете не само ще задоволите желанието си за сладки храни, но и ще доставите на организма си редица полезни витамини и минерали.

Използвайте подправки

По-често подправките се препоръчват като вариант за намаляване на приема на сол, но те могат да ви помогнат и да ограничите приема на захар. Някои подправки като ванилия и канела, които може да добавяте към сладкишите, които приготвяте у дома ще ги направят по-ароматни и няма да се налага да добавяте много захар в тях. Ако обичате да похапвате препечени филийки със сладко, пробвайте вместо сладко да поръсите филийката с канела.

Избягвайте подсладени напитки

В подсладените и газирани напитки се съдържа голямо количество захар затова и експертите съветват те да се избягват. Освен това тези напитки са и много калорични. За да хидратирате тялото си избирайте водата или неподсладени чайове. Ако все пак обичате газирани напитки пийте газирана вода, в която не се съдържа захар.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com