Меню

Панкреасът (задстомашната жлеза) е орган в нашето тяло, който секретира хормона инсулин. Основната функция на инсулина е да транспортира глюкозата от кръвта в клетките, които я използват като енергиен източник.

Инсулиновата чувствителност е термин, който се използва за уточняване на връзката колко инсулин е нужен, за да бъде усвоено дадено количество глюкоза от кръвта. Ако сте инсулиночувствителни, тогава малки количества инсулин ще са нужни на вашето тяло, за да усвои глюкозата. Обратно при хората, при които се наблюдава инсулинова резистентност е нужно да бъдат секретирани по-големи количества инсулин, за да се усвои същото количество глюкоза. Инсулиновата резистентност е един от рисковите фактори за развитие на диабет тип 2. С времето и ако не полагате достатъчно грижи за своето здраве инсулиновата чувствителност намалява. За да се предпазите от това може да приложите някои от следните съвети в своето ежедневие, за да подобрите инсулиновата си чувствителност и да намалите риска от диабет тип 2:

Практикувайте аеробни упражнения

Аеробните упражнения или тези, при които се изисква по-голяма издръжливост повишават усвояването на глюкозата от клетките. За една-две седмици редовни тренировки се наблюдава подобряване на инсулиновата чувствителност с 50-60%. Всяка една физическа активност е полезна за вашето тяло и ще подобрите усвояването на глюкозата от храната.

Ограничете приема на прости въглехидрати

Това не означава напълно да спрете приема на въглехидрати, но е добре да избягвате тези, които са обработени, като например въглехидратите, които се съдържат в сладкишите. Вместо това консумирайте повече плодове и зеленчуци и пълнозърнести продукти, като киноа, овесени ядки, кафяв ориз.

Избирайте храни, които се разграждат по-бавно

При консумацията на храна на инсулина му трябва време да усвои глюкозата от храната и да я достави на клетките. Може да подпомогнете действието на хормона като избирате храни, които се разграждат по-бавно в организма. Такива са например по-мазните риби, сурови ядки, продукти с високо съдържание на фибри.

Поръсете с канела

Канелата е изключително ароматна подправка, която подхожда на много неща в кухнята. Може да я добавете към любимото си мляко, зърнената си закуска или сладкишите, които печете. Освен, че е ароматна тя може да помогне и за подобряването на инсулиновата чувствителност, според учените.

Приемайте повече магнезий

Магнезият взема участие в редица процеси в нашето тяло, включително и процеса на усвояване на глюкозата от инсулина. Има много продукти, от които може да си набавите магнезий, като зелени листни зеленчуци, ядки, риба.

Наспивайте се

Всички знаем, че липсата на сън влияе зле на нашето здраве. Редовното недоспиване увеличава риска от диабет. Липсата на сън причинява сериозни колебания в нивата на хормоните, в резултат на които хората често прибягват към храни с високо съдържание на захар, за да си набавят енергията, която им липсва поради недоспиването. Това похапване на такива храни води до рязко покачване на кръвната захар и понижаване на инсулиновата чувствителност.

Контролирайте стреса

Стресът влияе негативно на контрола на кръвната захар и едва ли е учудващо, че може да доведе до инсулинова резистентност, натрупване на излишни килограми и като краен резултат диабет тип 2. Опитайте се да контролирате стреса в ежедневието си чрез медитация, йога или други начини за релаксация.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com