Меню

Захарта е вид въглехидрат, който се съдържа в голяма част от храните, които консумираме, включително плодовете и зеленчуците. През последните години консумацията на захар се е увеличила значително и това води до епидемия от затлъстяване и развитие на много други заболявания. По принцип дневните нужди на организма от захар могат да бъдат покрити от плодовете, зеленчуците и пълнозърнестите продукти и не е нужно да приемате рафинирана захар, която се съдържа в сладкишите. Добре е да знаете, кои са продуктите, които съдържат високи количества захар, за да внимавате с консумацията на такива продукти.

Ето и някои от тях:

  • Сушени плодове

Сушените плодове могат да бъдат много добри за междинна закуска между храненията, но в много от опаковките, които днес се продават се съдържат допълнителни количества захар. Ако погледнете опаковката ще забележите, че основната съставка е захарта, а не сушеният плод.

  • Кисело мляко

Внимавайте с консумацията на плодови кисели млека, защото в много от тях се съдържат повече от 7 супени лъжици захар – това е повече от три пъти количеството захар, което се съдържа в обикновеното кисело мляко.

  • Овесена каша

Определено овесената каша е един много добър източник на пълнозърнести продукти, които са много важни за вашето здравословно хранене, но тя също така съдържа и доста захар. В някои овесени каши, налични на пазара се съдържа до 14 грама захар.

  • Плодови сокове

Хората смятат, че плодовите сокове са здравословни и полезни за тяхното здраве, но в някои от тях се съдържат около 7 чаени лъжички захар. Затова е нужно да четете добре етикетите, за да прецените доколко ще ви е полезен този сок и доколко той ще навреди на вашето здраве.

  • Спортни напитки

Много от активно спортуващите хора консумират специално създадените спортни напитки, които да им осигурят допълнително количество енергия. За съжаление в много от тях се съдържа и високо количество захар.

  • Салатен дресинг

На пазара вече могат да се намерят различни видове дресинги, с които да овкусите вашите салати, но трябва да внимавате с тяхното количество, защото в голяма част от тях се съдържат между 10 и 12 грама захар.

  • Сладка

Както знаете основната съставка на сладката са плодовете, но втората по важност съставка е достатъчното количество захар, което да спомогне за запазването на качествата на плода. Затова внимавайте колко сладко употребявате, защото в две супени лъжици сладко се съдържат около 13 грама захар.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com