Меню

Всички знаем за ползите от активното спортуване. Редовните тренировки и запазването на физическата активност са особено важни и полезни за хората, страдащи от диабет. Спортът поддържа тялото ви здраво. Той също ви помага да поддържате теглото си в правилните граници. Всичко това прави спортта неизменна част от здравословния начин на живот.

Какви дейности са полезни за хората с диабет?
Има много спортни дейности, от които да избирате:
– ходене пеша;
– каране на велосипед;
– каране на ролери;
– танците са също много полезни, като от вас зависи какъв ще е стилът танци, който ще изберете и дали ще практикувате с други хора или просто ще си танцувате вкъщи под съпровода на любимата ви група;
– отборните спортове са подходящи за вас – баскетбол, волейбол, футбол, тенис.

Ако не намирате любимия си спорт сред изброените това не значи, че не може да го практикувате. Всичко, което се практикува умерено и не ви изтощава или напряга прекалено много е полезно.

Колко често трябва да тренирате?
Лекарите съветват умерени тренировки около 30 минути до 1 час дневно 3 до 5 пъти седмично. Ако не сте големи почитатели на спорта може да започнете с леки тренировки, разходка в парка или някакъв спорт по ваш избор и постепенно да увеличавате продължителността на тренировката. Най-важното е да се движите всекидневно. По-добре е да се разхождате всеки ден по 10 – 20 минути, отколкото 1 час веднъж седмично.

Как трябва да се подготвяте за тренировките?
Преди да започнете по-редовни тренировки е добре да се консултирате с вашия лекар дали избрания от вас спорт е подходящ за вашето състояние.
– Проверявайте кръвната си захар преди и след тренировка;
– Ако се лекувате с инсулинови инжекции е добре да се уверите, че глюкозата ви не спада прекалено по време на тренировка;
– Винаги носете нещо в себе си, което да ви помогне бързо да покачите нивото на кръвната си захар – плодов сок, таблетки глюкоза, пакетчета захар.

Какво да правите ако не искате да практикувате някакъв определен вид спорт?
Има много неща, които може да правите, за да сте активни.
– може да правите клекове, докато гледате телевизия например;
– когато се прибирате качете се по стълбите, вместо да използвате асансьора;
– разхождайте редовно кучето си;
– използвайте колелото си до работа вместо да се качите на колата.

Може да помолите вашите близки да ви помогат да сте по-активни физически, като се разхождате заедно в парка например или пък да направите заедно излет в планината. Така и физическата активност няма да ви се струва толкова скучна, когато е споделен с любими хора, които ви подкрепят.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!