Меню

Диабетът е хронично заболяване, при което пациентите трябва да изградят един строг режим на хранене и живот, за да поддържат заболяването си в норма и да изпълняват ежедневните си дейности. При диабет най-подходящи са свежите продукти, като плодове и зеленчуци. Колкото повече консумирате от тях, толкова повече ще доставяте на организма си нужните хранителни вещества. Разбира се това не трябва да са единствените продукти, които да консумирате.

Храните, които са особено полезни за диабетици са:

  • Бобови продукти

Бобовите продукти са не само богати на фибри, но и съдържат вещества, които спомагат за намаляване на холестерола в кръвта, поддържат стабилни нивата на кръвната захар и ще ви помогнат да се чувствате сити за по-дълго време. Освен това тези продукти са много добър източник на белтъци и не са толкова калорични. Може да ги консумирате като допълнение към салати, под формата на супи или по друг предпочитан от вас начин.

  • Броколи

Броколите са един от суперзеленчуците за борба с диабета. Заедно със зелето и карфиола съдържат съставка, наречена сулфорафан, която задейства редица процеси, подобряващи контрола на кръвната захар и предпазващи кръвоносните съдове от сърдечно-съдови увреждания, които са често срещани при диабет.

  • Боровинки

В боровинките се съдържат воднонеразтворими фибри, които спомагат за отстраняването на мазнините от тялото. Освен това те са богати и на водоразтворими фибри. Този вид фибри подпомагат изпразването на стомаха и подобряват контрола на кръвната захар. Според едно проучване, проведено наскоро пациентите, които са консумирали по 2 и половина чаши сок от диви боровинки за период от 12 седмици са понижили нивата на кръвната си захар и са подобрили паметта си. Учените смятат, че този положителен ефект на боровинките се дължи на антоцианините в тях, естествен химикал, който спомага за намаляване на размерите на мастните клетки.

  • Нискомаслено прясно и кисело мляко

Витамин Д е изключително важен за доброто ни здравословно състояние. Неговата функция е да поддържа костите здрави, макар че много от нас не си набавят достатъчно количество от него. Прясното и киселото мляко са един от най-добрите източници на витамин Д. Тези продукти са много подходящи за пациенти с диабет, защото те не водят до повишаване на нивата на кръвната захар.

  • Портокали и други цитрусови плодове

Цитрусовите плодове са отличен източник на фибри. За предпочитане е да консумирате плодовете свежи, вместо да ги приемате под формата на сокове, за да се възползвате максимално от положителните свойства на фибрите и витамин Ц, които се съдържат в тях.

  • Спанак

Спанакът е един от зеленчуците, които са доказали своя положителен ефект за понижаване на риска от диабет. Пациентите, които са консумирали повече от един път дневно спанак дневно са понижили с 14% риска от развитие на диабет. Освен това спанакът е много добър източник на витамин К, магнезий, фолиева киселина, фосфор, цинк и калций.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!