Начало Хранене и диета Защо овесената каша е полезна?

Защо овесената каша е полезна?

овесена каша
овесени ядки

Всеки от нас знае, че закуската е най-важното хранене за деня, защото чрез нея си набавяте енергия, за да започнете деня си. А замисляли ли сте се защо толкова често експертите по хранене препоръчват за закуска да се хапват овесени ядки. Това е така, защото в тях се съдържат водоразтворими фибри, които ви поддържат сити за по-дълго време. Освен това овесените ядки имат и някои други полезни ефекти върху нашето тяло. Някои от тях са:

Контрол на теглото

В една купа с овесени ядки се съдържат 6 грама протеини и 4 грама фибри. Именно фибрите могат да ви предпазят от някои здравословни проблеми. С една купа овесени ядки на закуска може да си набавите дневното количество манган и значителни количества витамин Б1 и магнезий. Освен това в една такава закуска се съдържат едва 150 калории и ако искате да намалите калорийния си прием овесените ядки са точно за вас.

Овесените ядки се абсорбират бавно от храносмилателния тракт  и поради тази причина вие по-дълго време ще се чувствате сити и няма да посягате към някои от любимите ви вредни храни.

Намаляват риска от диабет и подобряват регулирането на кръвната захар

Според Американската асоциация за диабет консумацията на овесени ядки значително снижава риска от диабет тип 2. Фибрите, които се съдържат в тях спомагат за по-добрия контрол на кръвната захар. Освен за предпазване от диабет, овесените ядки са подходящи за вас и ако вече страдате от това хронично заболяване. Обикновено ежедневно ние се нуждаем от 26 до 35 грама фибри, но при пациентите с диабет това количество може да се увеличи до 50 грама. В такива случаи една купа овесени ядки може много да помогне да си набавите нужните количества фибри.

Имат протективно действие срещу рак

Има няколко проучвания, осъществени в САЩ, при които са се изследвали протективните свойства на овесените ядки при рак. Това се дължи на фитохимикалите, които се съдържат в тях. Затова и специалистите препоръчват да консумирате ежедневно овесени ядки, за да намалите риска от рак на гърдата и дебелото черво например, които са едни от най-често срещаните видове ракови заболявания.

Подобряват дейността на сърцето

Храните с високо съдържание на фибри спомагат за добрата сърдечна дейност. В овесените ядки се съдържа калций и калий, за които се знае, че помагат за понижаване на кръвното налягане. Според учените редовната консумация на овесени ядки е много подходяща при пациенти, страдащи от артериална хипертония.

Подсилват имунната система

Има множество проучвания относно това дали консумацията на овесени ядки може да спомогне за подобряване на дейността на имунната система. Благодарение на бета-глюканите, които се съдържат в тях се ускорява активността на неутрофилите в имунната система, които са отговорни за бързия отговор на тялото при инфекция.