Зимата е сезон, през който прекарваме по-голямата част от времето си у дома и това неимоверно води до по-често похапване и качване на някой и друг излишен килограм. Има някои сезонни храни, които могат да ви помогнат да свалите натрупаните килограми. Повечето хора си мислят, че през зимата няма сезонни плодове и зеленчуци, които могат да включат в хранителния си режим, но това не е така.

Някои зимни храни, които могат да ви помогнат да свалите излишните килограми са:

Цитрусови плодове

През зимните месеци на нашите пазари изобилства от най-различни цитрусови плодове, като грейпфрути, мандарини, портокали. Тези плодове са перфектни за похапване между храненията. Освен това са богати на витамин Ц и имат ниско калорийно съдържание. Освен да бъдат консумирани сурови, цитрусовите плодове могат да бъдат добавяни като дресинг към салати или в сладкиши.

Зеле

Зелето е зеленчук, характерен за есенно-зимните месеци. То може да се приготвя по най-различни начини и е много добър източник на витамин А и Ц, както и калий и витамин Б6.

Нар

Този плод може да се намери на пазара основно в месеците Декември и Януари. Нарът е малко по-труден за почистване, но пък усилията си заслужават, защото е много добър източник на фибри и има ниско калорийно съдържание. Освен това в този плод съдържанието на калий е високо, което го прави много добър избор за леко похапване преди или след тренировка за възстановяване на нивата на този микроелемент в нашето тяло. Освен да го похапвате отделно може да добавяте и нар към закуската си с овесени ядки сутрин.

Тиква

В края на есента и началото на зимата нашите пазари са препълнени със сезонна тиква, която спада както към плодовете, така и към зеленчуците. Тиквата може да се приготвя по най-различни начини, като крем супа, да се добавя към сладкиши или да се хапва просто печена с малко мед. Както и да решите да я приготвите може да сте сигурни, че ще си набавите много полезни хранителни вещества с нея и ще стимулирате метаболизма си.

Ряпа

Този кореноплоден зеленчук е изключително хранителен и подходящ за похапване, ако искате да свалите някой и друг килограм. Той е много добър източник на фибри и витамин Ц. Освен това в него съдържанието на въглехидрати е много ниско. Може да си направите салата от ряпа или да я сварите и да приготвите пюре като гарнитура към любимата си риба.

Карфиол

Карфиолът има много неутрален вкус и според експертите по хранене той може да бъде много добър заместител на белия ориз. Когато този роднина на броколито бъде настърган той изключително много наподобява на ориз. Освен това от карфиол може да си приготвите страхотна крем супа или пюре.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2021 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!