Една от най-честите грешки, която правят хората, стремящи се да свалят излишните килограми е решението да изключат голям процент от храните, които са консумирали до този момент. Когато започвате такива силно ограничаващи диети много бързо разбирате, че с глад килограми не се свалят. След няколко седмици на ограничение много хора се връщат към предишните си хранителни навици и след това започват да се оплакват, че диетите не вършат работа.

Истината е, че тайната към ефективното отслабване е не гладуването, а правилният избор на храни. Този избор трябва да се прави ежедневно и хората трябва да разберат, че могат да консумират разнообразни храни стига да знаят как и кога да ги консумират. Ето някои полезни навици и храни, които може да включите в менюто си без да се притеснявате:

Хапвайте повече пълнозърнести храни

Пълнозърнестите храни като кафяв ориз, просо, киноа, булгур, елда, овесена каша са много по-добър избор от продуктите, съдържащи бяло брашно, защото в тях има по-високо съдържание на фибри и са по-хранителни. Така например 2 палачинки от пълнозърнесто брашно съдържат приблизително 270 калории, което се равнява само на 1 палачинка от бяло брашно.

Включете в хранителния си режим храни с високо водно съдържание

Храните, които съдържат повече вода в себе си нормално имат по-малко калории. Така например 85-90% от съдържанието на повечето плодове и зеленчуци е вода. Хубавото на тези храни е, че можете да си позволите да консумирате повече от тях без да се налага да мислите толкова за калории. А и повечето от тях са засищащи и например една зеленчукова супа и малко салата с дресинг могат да бъдат много по-хранителни, отколкото един сандвич например.

Закусвайте

Закуската наистина е най-важното хранене за деня и не трябва да я пропускате, ако искате килограмите ви да са в норма. Учените са установили, че хората които не закусват по-често преяждат на обяд и качват килограми. Причината отново е в силните колебания в нивата на кръвната захар, които настъпват когато лишите тялото си от храна за по-дълъг период от време.

Похапвайте по-често

Забравете храненето три пъти на ден. Учените са доказали, че похапването на храна, която съдържа приблизително 100-200 калории между храненията може да намали риска от консумация на вредни калорични храни. Причината за това е, че с честото похапване поддържате нивата на кръвната захар в норма, както и метаболизма се стимулира и по този начин тялото ви не чувства глад. Пропускането на хранене, когато чувствате глад може да бъде много вредно и като резултат на следващото хранене да прекалите с храната и да нарушите хранителния си режим.

Заменете сладкишите с плодове

Когато ви се прияде шоколад или някакъв друг любим сладкиш опитайте се да задоволите нуждата на тялото си от сладко с плодове. В сладкишите се съдържат прости захари, които нямат особена хранителна стойност, но за сметка на това са калорични. За разлика от тях плодовете не са толкова калорични и в повечето от тях се съдържат фибри, които ще ви поддържат сити за по-дълъг период от време.

Хапвайте нещо леко преди тренировка

Много хора правят грешката да тренират на празен стомах в желанието си да изгорят, колкото се може повече калории. Вместо това изяжте една препечена филия или един банан например 10-15 минути преди да започнете да тренирате. Тялото бързо ще изгори въглехидратите, които сте приели преди тренировката и след това ще започне да гори и другите излишни калории. Като похапвате преди тренировка ще намалите стреса за тялото си и то ще работи по-ефективно.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!