Начало / Хранене и диета / Важни хранителни съставки при отслабване

Важни хранителни съставки при отслабване

окт. 17, 2017

отслабване

Когато си мислите за отслабване вероятно първата мисъл, която идва в главата ви е, че трябва да ядете по-малко. Но ограничаването на количествата на храната не винаги е отговорът на проблема ви – по-важното е с какво точно се храните. Вместо да пропускате хранене и да се чувствате гладни и изнервени по-добре помислете кои полезни и в същото време не толкова калоричини храни може да включите в менюто си.

Белтъци

Приемът на достатъчно белтъчини е изключително важен, ако искате да отслабнете. Храните с високо белтъчно съдържание ви засищат по-бързо и за тяхното усвояване тялото изгаря повече калории от обикновено. При приемът на белтъци се увеличава отделянето на хормони на ситостта. Някои храни, от които може да си набавите достатъчно протеини са месо, яйца, риба, млечни продукти.

Фибри

Фибрите са известни хранителни продукти, които се препоръчват при диета. Водоразтворимите фибри са тези, които стимулират метаболизма. При консумацията на фибри по-бързо се чувстваме сити и колкото по-често си похапвате от тях по-малко ще посягате към любимите си вредни храни. Водоразтворими фибри в по-голямо количество може да откриете в плодовете и зеленчуците в бобовите храни, овеса.

Магнезий

Според диетолозите магнезият може да ви предпази от затлъстяване. Според едно проучване повишеният прием на магнезий стимулира отделянето на свободен тестостерон в нашето тяло. Този хормон помага за намаляване на телесните мазнини.

Друго полезно свойство на магнезият е, че той помага за усвояването на глюкозата от клетките. Когато в нашето тяло липсва магнезий се покачват нивата на кръвна захар. Излишната глюкоза се натрупва в тялото под формата на телесни мазнини и това води до затлъстяване. Храни с високо съдържание на магнезий са ядки, картофи, леща и други.

Витамин Б2

Витамин Б2, известен още като рибофлавин подпомага дейността на клетките в нашето тяло и производството на енергия. Освен това той регулира дейността на щитовидната жлеза и метаболизма. Когато в тялото ви липсва витамин Б2 щитовидната ви жлеза няма да функционира правилно и това може да доведе до натрупване на килограми. Този важен витамин може да си набавите от телешко и агнешко месо, скумрия, бадеми, сирене.

Холин

Холинът всъщност е по-известен като витамин Б4. Той е изключително важен за дейността на мозъка и метаболитните процеси в черния дроб. Холинът има липотропни свойства и пречи на натрупването на мазнини в тялото. Той помага за по-доброто използване на мазнини в тялото и тяхното по-бързо разрушаване. Храни като яйца, риба, животински черен дроб и броколи са богати на холин.

Омега-3 мастни киселини

Според експертите по отслабване омега-3 мастните киселини и физическите тренировки могат много да помогнат процеса на отслабване. Тези мастни киселини подобряват притока на кръв към мускулите при тренировка. Те пренасят мазнини до места в тялото, където те могат да бъдат използвани за енергия. Сьомга, скумрия, орехи, ленено семе са добри източници на омега-3 мастни киселини.