За хората, които са на крачка от диабет и са в т.нар предиабетно състояние и за тези, които вече страдат от диабет е изключително важно да поддържат кръвната захар в норма и да внимават какво консумират. Храните с нисък гликемичен индекс са много подходящи за тях. Ето и някои подобни храни:

Канела

Канелата не само ще придаде много приятен аромат на напитките и сладкишите, които приготвяте, но може да спомогне и за контрола на кръвната захар. Това е така, защото в нея се съдържат вещества, които подобряват чувствителността на клетките към хормона инсулин, който е от първостепенно значение за регулирането на кръвната захар.

Авокадо

В авокадото се съдържа пренебрежимо малко количество захар и поради тази причина то има много нисък гликемичен индекс. Полиненаситените и мононенаситените мастни киселини, които се съдържат в авокадото могат да подобрят инсулиновата чувствителност.

Рибни продукти

Рибните продукти, особено риба тон, сьомга, пъстърва са с ниско съдържание на въглехидрати. Това не важи за стридите и мидите, които съдържат между 3 и 5 грама въглехидрати на 100 гр. продукт. Рибата като цяло е много добър избор, ако искате да подпомогнете контрола на кръвната захар, а също е много добър източник на протеини и омега-3 мастни киселини.

Чесън

Чесънът също има потенциал да помогне да контролирате кръвната си захар в норма. Известно е, че той съдържа серни съединения, които допринасят за понижаване на кръвната захар на гладно. Освен това чесънът понижава кръвното налягане, холестерола, триглицеридите и намалява риска от атеросклероза.

Зелени листни зеленчуци

Зелените листните зеленчуци са с високо съдържание на фибри и други полезни хранителни вещества и витамин А. Тези полезни хранителни вещества могат да спомогнат и за понижаването на кръвната захар. Всички листни зеленчуци имат нисък гликемичен индекс. Зеленчуци, които се препоръчва да включите в диетата си, ако страдате от диабет са например спанак, зеле, марули.

Боровинки

Консумацията на боровинки не води до така рязко покачване на кръвната захар, както при други плодове. Те са с високо съдържание на фибри и антоцианини. В тези плодове съдържанието на въглехидрати е едно от най-ниските, тъй че похапването на шепа боровинки може да ви спре да посегнете към сладкиши с високо съдържание на въглехидрати и захари.

Черен шоколад

Полифенолите, които се съдържат в шоколада с над 95% съдържание на какао имат редица полезни свойства, включително подобряване на инсулиновата резистентност и като резултат от това понижаване на риска от диабет тип 2.

Ако се придържате към черния шоколад с високо съдържание на какао и проверявате какво е съдържанието на въглехидрати в него може да се наслаждавате на нещо сладко в ежедневието си в умерени количества, разбира се.

Прочетете за:
Глюкоза в кръвта
Хипергликемия (висока кръвна захар)
Хипогликемия

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!