Меню

Всички знаем, че есенно-зимния период, когато температурите спадат рязко е сезонът на настинките. Затова е важно да засилите вашия имунитет, за да може по-лесно да се борите с инфекциите. Има множество храни, които могат да подобрят вашия имунитет и вие лесно да ги включите към хранителния си режим.

Чесънът  силно спомага за покачване на имунитета. Смята се, че има много добри антиоксидантни и антибактериални свойства и по този начин предпазва организма от настинки.

В Азия гъбите се използват усилено поради техните терапевтични свойства. Извест ни са над 100 000 вида гъби, от които около 700 са ядливи. При употребата на гъби се усилват способностите на организма за реагиране на инфекции, расте броят на белите кръвни клетки.

Ако сте почитател на пикантните храни чилито е вашия избор от продуктите, които да засилят вашият имунитет. То съдържа противовъзпалителната съставка наречена капсаицин, която се смята, че намалява болките в ставите при артрит. Смята се още, че чилито предпазва сърцето и пречи на развитието на инфекции.

Пълнозърнестите храни и кафявия ориз намаляват възпалението и ви предпазват от затлъстяване, сърдечни заболявания и диабет.

Рибата като например сьомга, риба тон, скумрия са богати на омега-3 мастни кисе лини. Те са полезни при предпазване от респираторни инфекции. Опитайте се да консумирате поне 2 пъти седмично риба. Омега-3 мастните киселини повишават активността на фагоцитите, които са особено важни при борбата с инфекции, защото убиват бактериалните клетки.

Оранжевите зеленчуци като моркови, тиква, сладки картофи са особено богати на витамин С. Тези зеленчуци съдържат още бета-каротен, който е мощен антиоксидант, който поддържа вашата имунната система силна. Бета каротенът също така подобрява зрението, спомага в борбата с рака.

Подправките са много полезни през сезона на настинките. От тях може да увеличите употребата на куркума, кимион, кориандър, джинджифил, канела и черен пипер.

Кокосовото олио е по-нетипичен продукт, който също може да използвате, за да подобрите вашия имунитет. То може да се прибавя към сокове, като дресинг към салати.

Киселото мляко съдържа пробиотици – полезни бактерии, които населяват вашия стомах. Те помагат в борбата с инфекциите. Смята се, че пречат на развитието и  на някои по-сериозни състояния като рак например.

Повечето хора не вярват в благотворното влияние на пилешката супа, но е доказа но, че тя също има полезно действие върху организма през есенно-зимния сезон. Като всяка топла напитка и пилешката супа ви поддържа хидратирани и затопля организма ви.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com