Меню

Ако обмисляте да станете вегетарианци вие ще се присъедините към една голяма група от хора по света, които водят този начин на живот. Вегетарианската диета има своите полезни ефекти върху здравето, като например снижаване на нивата на холестерол в кръвта, понижаване на кръвното налягане и намаляване на риска от метаболитен синдром и диабет тип 2. Но както вегетарианството има своите положителни качества, така и то може да бъде опасно за нашето здраве, особено ако не знаем как да се храним правилно, за да си доставим всички нужни на тялото хранителни вещества.

Намиране на баланса при вегетарианството

Този вид хранене има предимства тъй като с него ще си набавите много от нужните фибри, витамини, минерали и важни микронутриенти. С отказването от месото ще намалите приема на вредните наситени мастни киселини и холестерол. Малък процент от вегетарианците са затлъстели за разлика от хората, които консумират всичко.

Какви са рисковете от вегетарианството?

Проблемите при този начин на хранене, който залага основно на консумацията на растения идва от факта, че много от хората не знаят какво точно трябва да консумират, за да си набавят всички нужни хранителни вещества. Ето и някои от проблемите, които могат да възникнат:

Снижаване на нивата на белтък в организма

Вероятно знаете, че белтъците са основните градивни елементи в нашето тяло. Най- добрият източник на белтъци е месото. В някои зеленчуци също се съдържат протеини, като например лещата, но те не са толкова ефективни. Няма растение, което да съдържа същите белтъци, които може да намерите в месото. Но въпреки това вегетарианците не са напълно ограничени от протеини в тяхната диета. Може да си набавите този хранителен елемент чрез редовния прием на някои зеленчуци. Изключително важно е да го правите, защото недостигът на белтъци в организма води до по-бавно зарастване на раните, натрупване на течности в тялото, умора и намалена мускулна маса.

Недостиг на желязо и витамин Б-12

Учените са установили, че при голям процент от вегетарианците се открива недостиг на тези елементи. Освен, че се съдържат в някои зеленчуци може да си ги набавите и чрез приема на хранителни добавки, обогатени с желязо и витамин Б-12.

Недостиг на калций

Калцият е елемент, който се съдържа в най-голямо количество в млечните продукти. Голяма част от вегетарианците изключват млечните продукти от менюто си и така се лишават от над 70% от калция, който е нужен на техния организъм. За да запълните липсите трябва да приемате тофу, соево мляко и листни зеленчуци.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!