Меню

Полезният ефект на омега-3 мастните киселини, съдържащи се в рибата зависи от начина, по който тя е приготвена, показва ново проучване.

Според учени от Университета на Хавай в Маноа ползата за сърцето от консумирането на риба е много по-голяма ако тя е изпечена, а не изпържена или изсушена. Ползата се повишава и ако се добави сос от соя.

Учени от Южна Дакота са създали соеви растения, от които са получили соево олио, значително повишаващо нивото на определени омега-3 мастни киселини в кръвта. Според тях соевото олио може да бъде ефективна алтернатива на рибеното олио.

Двете проучвания са били представени на научна сесия на Американската кардиологична асоциация.

За предпазване от сърдечно-съдови заболявания се препоръчва поне два пъти седмично да се консумира риба, богата на омега-3 мастни киселини, като скумрия, сьомга, сардина.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!