Похапването на сушени плодове може да спомогне за разнообразяване на хранителния режим. С приемът на сушени плодове може да доставите на тялото си някои от важните хранителни вещества. В тях се съдържат повече фибри, минерали и почти същото количество витамини от групата Б в сравнение със свежите плодове.

С изпаряването на водата от плодовете те намаляват размерите си, но хранителните вещества в тях не се губят, а стават по-концентрирани. Половин купа сушени плодове се равнява на цяла купа свежи такива. Преди да бъдат изсушени плодовете се третират, за да се запази естествения им цвят и да се предпазят от колонизирането им с бактерии. Това третиране може да бъде извършено с естествени субстанции като лимонов сок, а в други случаи може да се използва сяра. Затова и сушените плодове не се препоръчват при хора с астма.

Трябва да знаете, че в плодовете, които са изсушени се съдържат повече въглехидрати и калории, в сравнение със свежите. Това е лоша новина ако искате да отслабнете. Обаче със сушените плодове може да си набавите бързо енергия, ако тренирате интензивно.

По време на изсушаването на плодовете се губят водоразтворимите витамини, но за разлика от това хранителните вещества стават по концентрирани. В половин купа сушени плодове се съдържа почти същото количество витамин Б, като в цяла купа свежи плодове. Трябва обаче да знаете, че при сушенето се губят витамин Ц и А.

Сушените плодове са особено богати на фибри, които са важни за доброто храносмилане и доброто функциониране на червата, но внимавайте с количествата от тези плодове. Ако прекалите може да си докарате храносмилателни проблеми. При прекалена консумация на сушени плодове се наблюдават газове, подуване на корема, диария или запек. Може да се предпазите от тези неприятни ефекти на сушените плодове като похапвате по малки количества от тях.

В сушените плодове се съдържа високо количество от естествената захар фруктоза, а някои плодове може да съдържат допълнително захар, която се е използва за преработката им. Именно затова не трябва да прекалявате с количествата сушени плодове, защото освен да качите някой и друг килограм може да увредите зъбите си.

Някои от по-разпространените и често консумирани сушени плодове са:

  • Стафиди

Стафидите са изсушено грозде. Те са изключително богати на фибри, калий и имат нисък гликемичен индекс, което означава, че при тяхната консумация няма рязко покачване на кръвната захар. Според учените похапването на стафиди може да помогне за :
• понижаване на кръвното налягане
• подобряване на контрола на кръвната захар
• по-лесно засищане
• намаляване на риска от развитие на диабет и сърдечни заболявания.

  • Сушени сини сливи

Сушените сини сливи са много хранителни, богати са на калий, бетакаротини и витамин К. Те имат естествен разхлабващ ефект. Този ефект се дължи на високото количество фибри в тях и наличието на сорбитол. Консумацията на сушени сини сливи се препоръчва на хора, страдащи от хроничен запек.
Освен това сините сливи са богати на антиоксиданти и спомагат за предпазването от някои сърдечни заболявания и рак.

  • Фурми

Фурмите са изключително сладки и са много добър източник на фибри, калий и желязо. От всички сушени плодове те са с най-високо съдържание на антиоксиданти и имат нисък гликемичен индекс.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com