Меню

Ако сте с наднормено тегло и се опитвате да отслабнете, то заслужавате адмирации. Когато започнете да се доближавате до желаните килограми обаче, може да забележите, че косата ви е станала много по-тънка и имате косопад. Спазването на строга диета може да причини косопад. Ето защо правилната комбинация от упражнения и балансирана диета за понижаване на теглото е много важна.

Каква е връзката между отслабване и косопад?

Появата на косопад след загуба на тегло обикновено се свързва със състояние, наречено telogen effluvium. Рязкото понижаване на телесното тегло причинява физически стрес, който сигнализира на космените фоликули да преминат в неактивна фаза. За да се избегне това се препоръчва отслабването да става по-бавно.

Хората, които се опитват да отслабнат, обикновено ограничават значително приема на храна. За правилното функциониране на човешкото тяло обаче е важно то да получава необходимите хранителни вещества. Недостатъчният прием на калории води до хранителни дефицити.

Липсата на достатъчно протеини, желязо и други хранителни вещества в човешкото тяло може да причини косопад.

Протеините са едни от най-важните хранителни вещества, които участват в изграждането на почти всички тъкани на тялото, като особено важни са за мускулите, кожата, ензимите, хормоните.

Косата е изградена почти изключително от протеин, наречен кератин. При дефицит на протеини е нормално да настъпят негативни промени в косата – става по-тънка, чуплива, цветът й избледнява, появява се косопад.

Цинкът е ключов минерал за растежа на косата. Освен това спомага за правилното функциониране на мастните жлези около космените фоликули. При недостиг на цинк често настъпва косопад.

Дефицитът на желязо е причина за развитие на желязодефицитна анемия, чийто характерен симптом е косопад.

С косопад се свърза още дефицитът на витамин А, витамин Е, както и други хранителни дефицити.

Други по-чести причини за поява на косопад са:

  • генетични фактори
  • хормонални промени
  • емоционален стрес
  • системен лупус еритематодес
  • прием на някои медикаменти и др.

Какво да направите при косопад?

Косопадът след внезапно отслабване е временен. Ето няколко съвета как да възстановите здравия растеж на косата:

  • прием на хранителни добавки

Биотинът е може би най-добрият избор ако искате да имате здрава коса и нокти. Други важни добавки за растежа на косата са витамин С, витамин А, витамин Е, витамин В, витамин Д, както и цинк, магнезий.

  • редовен масаж на скалпа

Масажирането на скалпа стимулира циркулацията на кръвта и създава по-подходяща среда за растежа на косата ви.

  • избягвайте стреса
  • не боядисвайте косата си, докато спазвате диета
  • избягвайте прически, които стресират косата
  • осигурете си достатъчен нощен сън.
  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!