Здравата и гъста коса се нуждае от редовни грижи. Както са важни продуктите за коса, така също е особено важно за здравето на нашата коса правилното и здравословно хранене. Косата е отражение на това, с което се храним. Нашето тяло има нужда от правилните витамини и хранителни вещества, за да е здраво отвътре и отвън. Ето и някои от витамините, които са важни за поддържане на здравината на косата:

  • Витамин А

Този витамин играе важна роля в поддържането на растежа на косата. Той участва в регулацията на синтеза на ретиноева киселина, която се съдържа в космените фоликули. Включването на храни, съдържащи витамин А в диетата би се отразило положително и на здравето на вашата коса. Освен това този витамин е богат на антиоксиданти, които спомагат за овлажняване на скалпа и предпазват косата от изсъхване. Някои отлични източници на витамин А са моркови, сладки картофи, спанак, зелени листни зеленчуци, риба тон и манго.

  • Витамин Ц

Производството на колаген в нашето тяло зависи от редовния прием на витамин Ц, а колагенът е важен за здравето на нашата коса. Този витамин спомага и за усвояването на желязо в организма, една от съставките нужни за правилния растеж. Източници в природата са спанак, цитрусови плодове, грах, папая, броколи.

  • Витамин Д

Според скорошно проучване, проведено в Университета в Кайро недостатъка на витамин Д може да доведе до окапване на косата. Този витамин стимулира космените фоликули и клетки да нарастват. Най-богатите на витамин Д храни са риба, тофу, млечни продукти, яйца, гъби.

  • Витамини Б

Основно значение за загуба на коса има липсата на витамин Б12 от тази група витамини. Той не се складира в големи количества в тялото и е нужно редовно да си го набавяме.

За витамин Б7, известен още като биотин се смята, че спомага изключително много при накъсана и капеща коса и подобрява текстурата на косата. Освен това редовният прием на този витамин може да помогне за по-добрата гъстота на косата. Източници на витамин Б7 са яйца, карфиол, банани, орехи, бадеми.

  • Витамин Е

Нужно е да си доставяме витамин Е за подобряване на циркулацията на кръвта в скалпа. Освен това с приема на този витамин се подобрява усвояването на кислород от организма. Витамин Е задържа влагата в косата и я предпазва от изсушаване. Може да си го набавите от спанак, бадеми, броколи, зехтин и тиква.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!