Начало Психично здраве Дефицит на хранителни вещества, които могат да причинят депресия

Дефицит на хранителни вещества, които могат да причинят депресия

депресия
депресия

Усещате ли, че не се чувствате добре в последно време? Това може да се дължи на лека настинка или инфекция. Но има също вероятност вашето неразположение да има за причина дефицит на някои важни хранителни вещества. Когато в организмът ви няма достатъчно количество от някое хранително вещество може да се чувствате уморени и депресирани.

В днешно време депресията е много често срещано психично разстройство, за чието лечение лекарите най-често предписват антидепресанти. Много рядко обаче те назначават изследвания на пациентите, които да установят дали те имат проблеми с метаболизма или дали има липса на някое важно хранително вещество в техния организъм. Между депресията и хранителните дефицити има ясно установена връзка. Някои от по-честите хранителни дефицити, които могат да станат причина за депресия са:

Омега-3 мастни киселини

Най-вероятно и преди сте чували за тези мастни киселини и тяхното важно значение за човешкия организъм. Омега-3 мастните киселини помагат за понижаването на нивата на лошия холестерол и спобостват за по-доброто общо здравословно състояние. Освен това омега мастните киселини подпомагат мозъчната дейност, в това число паметта и настроението. Учените са установили, че пациентите с депресия често имат понижени нива на омега-3 мастни киселини.

За да си набавите достатъчно омега-3 мастни киселини консумирайте повече ленено семе, рибено масло и орехи. Тези мастни киселини се съдържат в по-високи количества в някои риби, като например сьомга, риба тон и камбала.

Витамин Д

Лекарите често ни предупреждават, че дефицит на витамин Д може да настъпи през зимния сезон, когато слънцето не е толкова силно. Това е така, защото за неговата продукция в нашето тяло е нужно слънчево огряване. През зимата често стоим по-дълго време у дома, а това може да доведе до дефицит на витамин Д и в резултат на това може да се почувствате депресирани. Най-често от недостиг на този витамин страдат възрастните хора и хората, които работят дълго време в офиси.

За да се предпазите от този дефицит се разхождайте дори и през зимните месеци, когато времето е слънчево. Ако все пак има причина, поради която не може да излизате за по-дълъг период от време може да приемате витамин Д под форма на хранителна добавка, която да ви бъде предписана от вашия личен лекар.

Витамини от група Б

Невропсихиатрите са доказали, че има връзка между витамините от група Б и разстройствата на настроението, към които спада и депресията. Тези витамини способстват производството на невротрансмитери в мозъка, които са отговорни за връзките между отделните части на мозъка. Витамини Б се съдържат в по-високи количества в пълнозърнестите продукти, ядките, семената, тъмнозелените зеленчуци.

Цинк

Цинкът е незаменим помощник в нашето тяло. Той взема участие в над 250 биохимични процеса, включително и такива, които са отговорни за настроението. Освен това цинкът подпомага доброто храносмилане. Здравата храносмилателна система е силно свързана с доброто психично състояние, тъй като в тънките черва се синтезира голяма част от хормона на щастието – серотонин. Цинк има в значителни количества в стридите, раците, пилешкото месо, кашу.

Магнезий

Както цинкът, магнезият също е нужен на нашето тяло в редица биохимични реакции, свързани основно със здравето на нашите кости и зъби, намаляване на тревожността и понижаване на кръвното налягане. Магнезият участва в активирането на ензимите, които са нужни за синтеза на хормона серотонин. Добри източници на този микроелемент са ядки и семена, тъмни зеленолистни зеленчуци, пълнозърнести продукти и черен шоколад.