Начало Отслабване Как да задържите загубените килограми?

Как да задържите загубените килограми?

как да задържите загубените килограми
как да задържите загубените килограми

Отслабването е доста трудно, но още по-трудно може да се окаже задържането на новото тегло. Само около 20% от спазващите диета, които започват с наднормено тегло, успяват да понижат теглото си и да го задържат в дългосрочен план.

Как може да предотвратите връщането на килограми, които сте загубили с толкова усилия?

Ето няколко съвета как да задържите загубените килограми:

  • следете калориите, които приемате

Постигането на желаните килограми и преминаването на поддържаща диета не е причина да спрете да следите дневния си прием на калории. Не, не е нужно да следите калорийния си прием всеки ден. Честото проследяване обаче ще ви помогне да останете последователни, да сте отговорни и да сте сигурни, че постигате целите си за прием на калории.

  • запазете новите си хранителни навици

След като сте свалили излишните килограми, най-лошото нещо, което може да направите, е да се върнете към старите си хранителни навици. По-вероятно е да предотвратите възстановяването на теглото, ако продължите да спазвате следните съвети:
– яжте по-малки порции, но по-често
– спрете да ядете, когато сте сити
– придържайте се към здравословни закуски между храненията – плодове, зеленчуци, пълнозърнести храни
– не се хранете след 9 ч вечерта.

  • продължете да спортувате

Колкото сте по-активни, толкова е по-вероятно да запазите теглото си. Редовните упражнения ще ви помогнат да изгорите калории и да ускорите метаболизма си. Това ще допринесе за постигане на енергиен баланс, което означава, че изгаряте толкова калории, колкото консумирате. В резултат на това нараства вероятността теглото ви да остане същото.

Отделяйте 30 до 60 минути за упражнения всеки ден и това ще ви гарантира дългосрочен успех.

  • останете хидратирани

Добрата хидратация на организма е полезна за поддържане на теглото по няколко причини. Доказано е, че водата увеличава броя на калориите, които изгаряте през деня. Освен това ако изпиете една чаша вода преди хранене, това ще намали приема на калории.

  • осигурете си достатъчно сън

Лошият сън може да има негативно въздействие върху контрола на теглото. Това може да се дължи на факта, че недостатъчният сън води до по-високи нива на грелин (хормон на глада, който повишава апетита) и по-ниски нива на лептин (хормон на ситостта, който потиска апетита).

Освен това хората, които спят по-малко са по-уморени и следователно по-малко мотивирани да спортуват и да избират здравословна храна.

За възрастен човек се препоръчва 7-9 часа сън всяка нощ.

  • контролирайте стреса

Високите нива на стрес водят до повишаване на нивото на кортизола – хормон, който е свързан с натрупването на по-големи количества мазнини в областта на корема, както и с повишен апетит.

Стресът също е честа причина за импулсивно хранене – ядете, дори когато не сте гладни.

За справяне със стреса може да помогне йога и медитация, спорт, акупунктура или масаж.

  • следете теглото си – теглете се редовно, за да знаете дали наистина задържате теглото си.