Меню

Едно от най-големите предизвикателства, когато става въпрос за спазването на здравословен хранителен режим е да знаете колко храна ви е нужна и да си набавяте нужните хранителни вещества без да прекалявате с количествата на храната. Контролът на порциите е особено важен, ако страдате от някои заболявания като диабет, където регулирането на нивата на кръвната захар е от първостепенно значение.

Истината е, че много от хората слагат в чиниите си повече от нужното количество храна или пък пропускат хранене и на следващото са толкова гладни, че не обръщат внимание на порциите си. Ето и няколко полезни съвета как да контролирате размера на порциите си по-добре:

Хранете се редовно

Не е във ваш интерес да пропускате хранене в желанието си да свалите някой излишен килограм. Единственото което правите е да огладнеете неимоверно до следващото хранене, което значително увеличава риска да прекалите с храната и да компенсирате изгубените калории от предното хранене. Старайте се да имате 3 пълноценни хранения дневно.

Разделете чинията на две

Ето и едно просто правило как да си набавите всички нужни хранителни вещества – разделете чинията мислено на две половини. Едната половина напълнете със зеленчуци, а в другата сложете някакъв белтъчен или въглехидратен продукт. Така ястието ви ще е балансирано.

Обърнете внимание колко големи са чиниите, с които се храните

Колкото по-големи са чиниите ви, толкова повече храна и ще сипвате в тях. Изберете си чиниите, които са сравнително по-малки, защото и така е много по-вероятно да намалите размера на порциите си.

Водете си дневник на храненията

Следващият път, в който се зачудите дали да посегнете към нещо сладко и да похапнете малко след като сте вечеряли, се опитайте да си припомните какво сте хапвали през деня. Докато се опитвате да си спомните се активира тази част от хипокампуса, която е отговорна за вземане на решения и която може да ви помогне да се откажате от ненужното похапване на крекери или нещо сладко. За да ви е по-лесно може да си водите дневник, в който да записвате какво сте хапвали през деня и всеки път, когато обмисляте да похапнете нещо първо може да прегледате дневника.

Използвайте мерителни чаши

Много от нас са свикнали да готвят на око без да следват напълно инструкциите в рецептите. Това обаче може да ви изиграе лоша шега, когато имате желание да контролирате размера на порциите си. Използвайте мерителни чаши и лъжици известно време докато приготвяте ястия или си сипвате да хапнете докате не запомните как точно изглежда една чаена чаша например от любимата ви паста.

Пийте повече вода

Водата е нужна за функционирането на нашето тяло и колкото повече вода пиете, толкова повече ще можете да намалите приема на калории. Със сигурност сте чували правилото на двете чаши вода преди похапване. Учените смятат, че ако пиете две чаши вода преди ядене е много вероятно да приемете 30% по-малко калории.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!