Меню

Избирането на здравословни храни не означава на всяка цена да пренебрегвате вкусовите си предпочитания. Всъщност има много сладки храни, които може да похапвате без да се притеснявате дали ще нарушите хранителния си режим или ще натрупате излишни килограми. Ето и някои от тях:

Черен шоколад

Вероятно вече сте чували, че черният шоколад е наситен с антиоксиданти и по-малко захар, в сравнение с млечният шоколад. Освен това в него се съдържат мононенаситени мастни киселини, за които се смята, че намаляват епизодите на внезапен глад, които всички изпитваме от време на време. Затова и според експертите няколко парчета черен шоколад са по-добрата алтернатива, когато имате нужда да похапнете нещо сладко.

Замразени череши

Похапването на замразени череши е добър избор, ако ви се похапва нещо сладко между храненията. В една купичка замразени череши се съдържат едва 100 калории а, защото са замразени това ще ви накара да ги хапвате малко по-дълго и така за по-дълго ще заситите глада си за захар.

Сушени сливи

Ако изпитате непреодолима нужда да похапнете нещо сладко, а не искате да нарушавате хранителният си режим може да изберете една по-здравословна алтернатива, като сушени сливи например.

Чай

На пазара има най-различни видове чай, като например чай с шоколадов вкус. Така освен, че ще задоволите нуждата си от шоколад, макар и по по-различен начин от обикновено, но и ще доставите на тялото си антиоксиданти и полезни хранителни вещества. Други чайове, които експертите препоръчват са тези от хибискус и глухарче, защото те са естествено по-сладки.

Горски плодове

Според проучване, проведено наскоро сред млади жени, тези от тях, които са похапвали по една купа горски плодове (приблизително, съдържащи 65 калории) са приемали с 20 процента по-малко калории в следващите часове, в сравнение с жените, които са похапвали един шоколадов бонбон съдържащ същите калории.

Сладки зеленчуци

Това едва ли е първото нещо, което ви идва наум, когато искате да си похапнете нещо сладко, но сладките картофи или морковите могат да бъдат една добра алтернатива на сладкишите. Тяхната естествена сладост, която се подсилва още повече, когато ги изпечете, в комбинация с множеството полезни хранителни вещества, които съдържат могат да ви накарат по-често да прибягвате до тях в моментите на слабост.

Домашен сладолед

Един от подходящите начини да си похапнете нещо сладко без да имате угризения е да си направите домашен плодов сладолед. За целта трябва да нарежете любими свои плодове, като банани, ананас, ягоди и други и да ги поставите във фризера за няколко часа. След това ги поставете в блендер с малко заквасена сметана, разбъркайте и сте готови. Сладоледът приготвен по този начин е не по-малко вкусен от този, който си купувате от магазина и със сигурност е много по-здравословен.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!