Меню

Ако за пореден път не успявате да отслабнете, то проблемът може да не е във вашия метаболизъм или в хранителните ви навици, а да сте изправени пред психологични бариери, които затрудняват загубата на тегло.

Много от емоционалните пречки за отслабване първоначално не са очевидни. Така че е важно да разберете всички психологични фактори, които могат да ви попречат да отслабнете.

Ето някои от най-често срещаните психологични бариери за загуба на тегло:

  • Стрес и емоционално хранене

По време на стрес някои хора използват храната като най-добрият начин да успокоят емоциите си. Така преяждането може да се превърне в хроничен механизъм за справяне със стреса.

Избягването на определени ситуации, хора или места, които причиняват стрес не винаги е възможно. Ето защо е добре да познавате някои релаксиращи техники за справяне с емоциите по време на стрес, които ще ви помогнат и да отслабнете.

  • Депресия

Свързаните с депресия симптоми като безсъние, бездействие, намалена мотивация могат да затруднят отслабването. За съжаление повечето хора дори не осъзнават, че страдат от депресия. Освен това някои често предписвани антидепресанти могат да доведат до повишаване на теглото.

Какво отношение имате към отслабването?

  • Пораженческо поведение

Ако вие не вярвате, че можете да отслабнете ще бъде изключително трудно да го направите. Неуспешни опити за отслабване в миналото също могат да допринесат за убеждението, че нямате воля. Скептицизмът и липсата на увереност лесно могат да попречат на желаната промяна. Научете са да замествате всяка негативна мисъл с положителна такава.

  • Всичко или нищо

Повечето хора, които се опитват да отслабнат, искат всичко да бъде перфектно. Нормални неуспехи, като преяждане или пропускане на тренировка, ги карат да се откажат от целите си.

Не е необходимо обаче да сте перфектни, за да постигнете идеалното си тегло. Случва се да забравите за тренировка или да се изкушите от сладкиш, но е важно да продължите да се придържате към своя план. Не забравяйте, че за да постигнете целта си е необходимо време и постоянство.

  • Вашето тегло не е приоритет

За много хора наднорменото тегло е последен приоритет след семейството, работата. Това повишава риска от пропускане на тренировка или нарушаване на диетата.

Помолете семейството и приятелите си за подкрепа. Ще се изненадате как се променя отношението, когато семейството ви се включи в здравословното хранене, в семейни разходки с велосипед или бягане в парка.

Какво отношение имате към тялото си?

  • Лошо отношение към собственото си тяло

Хората, които имат положително отношение към тялото си са по-малко склонни да се отказват от плана си за отслабване. Ето защо ако искате да отслабнете трябва да обичате тялото си, а не да се срамувате от него.

  • Не се сравнявайте с другите

Вашето тяло си е ваше. Сравняването с другите може да бъде мотивиращо, но много често е катастрофално, като води до чувство на провал и ниска самооценка. Ето защо е важно да се фокусирате върху целите си и да се придържате към собствения си план.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!