Най-вероятно знаете, че дори най-обикновената физическа дейност, каквато изглежда ходенето пеша може да ви помогне да свалите няколко излишни килограма. За един час ходене можете да изгорите приблизително 400 калории. Освен това тази физическа дейност може да има много положителен ефект върху вашето настроение и може да повлияе в правилната посока хранителните ви навици. Ето и някои от полезните ефекти, които има ходенето пеша върху вашият организъм и с което би помогнало свалянето на излишните килограми:

По-рядко огладняване между храненията

Ходенето пеша ви помага да се чувствате по-енергични, а това може да ви накара да избягвате вредните храни между храненията, когато усетите, че се чувствате гладни. Като всяко физическо натоварване и при ходенето в тялото се увеличава количеството на хормоните на щастието – ендорфини. Именно тези хормони могат да спомогнат за намаляване на периодите на силен глад, които много от нас изпитват между храненията или в късните часове.

Подобрява съня

Недоспиването е един от основните фактори, водещи до затлъстяване. Учените са доказали, че в тялото на хората, които не спят достатъчно нивата на хормона лептин, отговорен за чувството на ситост са понижени, а са увеличени нивата на хормона грелин, който стимулира апетита. След споменаването на този факт, едва ли е учудващо, че в проучване, публикувано наскоро учените са устанвовили, че хората, които спят по-малко от 5 часа дневно са с 15% по-високо тегло, от хората,  които се стараят да си осигурят поне 7 часа сън дневно.

Предпазва ви от похапване вечер

Много от нас правят грешката цял ден почти нищо да не ядат и след това на вечеря да си наваксат и да похапват цяла вечер най-различни неща без дори да осъзнават, че го правят. Учени са установили, че хората, които не консумират нищо след 7 ч. вечерта за една седмица са свалили почти половин килограм за разлика от тези, които не са нарушили навика си да похапват след този час. Друг съвет на диетолозите е да се разхождате и вечер след вечеря, за да намалите допълнително риска от похапване след това.

Намалява риска от хранене под действието на стрес

Случвало ли ви се е да посягате към пакета с чипс, когато сте подложени на стрес. Вместо да правите това оставете всичко, което правите за няколко минути и се разходете. Шведско проучване е доказало, че хората, които работят в офис и се разхождат 30 минути след като обядват съобщават, че се чувстват много по-спокойни и работоспособни до края на работния ден. Ако не можете да отделите 30 минути и 15 минути биха били достатъчни, за да изпитате този положителен ефект от ходенето.

Помага ви да мислите в позитивна насока

Когато ходите пеша вие правите нещо полезно за вашето тяло. Това е израз на вашата воля и целеустременост да се чувствате по-добре и по здрави. Дори и след една кратка разходка в парка можете да бъдете много по-мотивирани да се храните здравословно и да се грижите за вашето тяло.

Ето и няколко съвета за правилно спортно ходене от фитнес инструктора Станимир Михов.

правилно ходене

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!