Начало Отслабване Хранителни навици, полезни за сваляне на излишните килограми

Хранителни навици, полезни за сваляне на излишните килограми

хранителни навици
хранене и излишни килограми

Контролът върху теглото се корени в малките стъпки и вземането на правилни решения за храните, които приемате. С малки промени в начина си на живот може да постигнете много. Не е важно само колко калории приемате дневно, но и как и с какво се храните. Някои от полезните хранителни навици, които могат да ви помогнат в борбата с излишните килограми са:

Не се хранете след 9 вечерта

Проблемът се корени не толкова в това, че вечер метаболизма ви се забавя в известна степен. Учените са установили, че хората които имат навика да похапват късно вечер са по-застрашени от наднормено тегло. Това е така, защото много хора имат навика да пропускат обяда или да не се хранят дълго време през деня и вечер след като се приберат са прегладнели и не обръщат внимание какво всъщност слагат в устата си. Освен това късното похапване ще наруши качеството на съня ви, а редовният и добър сън е също ключов момент при отслабването.

Награждавайте се

При всяка една промяна в хранителните навици е добре да си поставяте различни цели, които да постигнете и когато успеете може да се наградите с някоя любима храна. Така ще се почувствате успели и ще имате мотивация за следващата стъпка и няма да залитнете към предишните вредни навици.

Отървете се от всичко, което ви разсейва по време на хранене

Трябва да сложите край на вечерянето пред телевизора. Според едно проучване, хората, които са слушали музика със слушалки, докато са се хранели са консумирали по-голямо количество храна от тези, които са се хранили без да слушат музика. Като поддържате ума си зает с други дейности разсейвате мозъка и той не може да получи навреме сигнал от тялото, че няма нужда от повече храна и в резултат на това се стига до преяждане.

Седнете докато се храните

Всички бързаме в ежедневието си за някъде, но храненето е ритуал, при който трябва да спазвате определени правила. Учените са установили, че хората, които похапват на крак консумират 30% повече храна на следващото си хранене. Причината за това може би се дължи на факта, че тялото приема храненето на крак като „фалшиво хранене“ и това ни кара да приемаме повече храна при следващото хранене.

Старайте се да се храните с домашно приготвена храна

Няма нищо по-вкусно от домашно сготвената храна. Докато готвите в дома си може да обърнете внимание какви съставки слагате в ястията си и да обмислите какво да бъде седмичното ви меню. Може дори да се стараете да си подготвяте храна, която да носите на работа и да се предпазите от похапване навън, доколкото е възможно.

Не се хранете в леглото

Спалнята е за спане, а не за хранене. Там където спите е най-добре да няма телевизор и да не внасяте храна, за да научите тялото си, че когато легнете в леглото е време за сън. Така ще подобрите и качеството на съня, за който казахме по-рано, че е много важен в процеса на отслабване.

Почистете рафтовете с храна

Преди да започнете с новите навици трябва да се отървете от старите. Отървете се от всякакви снаксове, чипсове и сладкиши, които могат да разбият на пух и прах вашият здравословен хранителен режим.