Меню

Годжи бери е плод, който вирее основно в Хималайските региони – Тибет и Непал. Плодът е с ярък червен цвят и малко прилича на стафида. Годжи бери има сладко-горчив вкус и често оприличават вкуса му на комбинация от стафида, череша и къпина. Използва се от векове като храна и естествено лекарство за лечение на редица здравословни проблеми. Даже се смята, че хората в регионите, в които се отглежда годжи бери и се консумира най-много живеят по-дълго от останалите.

Едва наскоро учените установиха терапевтичните и хранителните свойства на този плод. Той съдържа високо количество бета каротин, витамин Ц, желязо и полизахариди.

Защо консумацията на годжи бери може да помогне в борбата с излишните килограми?

Една от основните причини, поради които хората качват килограми е трудното контролиране на апетита и прекаляване със сладкишите и други вредни храни. Годжи бери има някои свойства, които могат да помогнат на хората, които желаят да намалят теглото си:

  • Нисък гликемичен индекс

Гликемичният индекс е скала, по която се преценява колко бързо една храна се превръща в глюкоза след като сме я консумирали. Дори и да не страдате от диабет трябва да внимавате с какво се храните и да избягвате храните, които водят до бързо повишаване на кръвната захар. Годжи бери спада към храните с нисък гликемичен индекс, които бавно се разграждат в организма и ни държат сити за по-дълго време.

  • Високо съдържание на фибри

21% от теглото на годжи бери са фибри, а храните с високо съдържание на фибри са засищащи. Като похапвате годжи бери между храненията ще се предпазите да посегнете към вредните сладкиши.

  • Подпомагане на превръщането на храната в енергия

Плодовете годжи бери са богати на хранителни вещества, които помагат за преобразуването на храната, която консумираме в енергия. Някои от тези хранителни вещества са:

Витамин Б1 (тиамин) – този витамин има способността на трансформира въглехидратите в енергия, а освен това е важен за правилното функциониране на щитовидната жлеза. Важно е тази жлеза да работи добре, защото когато нейната функция е нарушена се наблюдава натрупване на килограми.

Калций – освен, че спомага за здравето на костите за този минерал се смята, че намалява натрупването на мазнини в организма.

  • Поддържане на мускулната маса

Когато в тялото ни се съдържат по-малко мазнини и има добре изградена мускулатура то гори калориите от храната много по-ефективно. Докато сме млади високите нива на хормона на растежа спомагат за ненатрупването на мазнини. С напредването на годините нивата на хормона на растежа намаляват и този процес се затруднява. Две от аминокиселините, които се съдържат в годжи бери могат да подпомогнат продукцията на растежен хормон и да попречат на натрупването на мазнини в тялото. Тези аминокиселини са Л-аргинин и Л-глутамин.

Как да консумирате годжи бери?

Най-добрия вариант е да похапвате от плодовете, докато са пресни. Но тъй като те не виреят навсякъде това невинаги е възможно. Друга алтернатива е да ги консумирате в изсушена форма или под формата на чай. Така няма да може да се възползвате от всичките полезни свойства на плода, но ще си набавите голяма част от витамините и минералите, които се съдържат в него.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com