Меню

В борбата с килограмите някои хора взимат решението да спазват диета, която е добра за тяхното здраве, докато други в желанието си да постигнат по-бързо нужния резултат взимат погрешни и понякога вредни за здравето решения относно своята диета. За да свалите килограми без да навредите на здравето си трябва да спазвате някои правила. Ето и някои от опасните диетични грешки, които някои хора правят:

Гладуване или минимален прием на хранителни вещества

Значителното намаление на приетите калории води до намаляване на теглото, но това става за сметка на мускулната маса и може да доведе до здравословни проблеми. Повечето хора, които решават да намалят калориите до абсолютния минимум обикновено след това възстановяват загубените килограми.

Важно е да приемате поне 1200 калории дневно. В противен случай тялото ви няма да получи нужните за деня хранителни вещества, което може да ви попречи да изпълнявате и ежедневните си задачи.

Прием на диетични таблетки със съмнителен ефект

Таблетките за отслабване, които се предлагат на пазара в повечето случаи имат съмнителен ефект, а понякога са дори опасни за здравето. Повечето такива таблетки съдържат в себе си големи количества кофеин и диуретици, което може да доведе до дехидратация и електролитен дисбаланс. Не разчитайте на тези таблетки, когато решите да отслабвате. По-добре избирайте полезни и здравословни храни и спазвайте един добър режим на хранене.

Всички форми на пречистване

В това се включва самопредизвиканото повръщане и злоупотребата с лаксативи. Такова опасно поведение е характерно за подрастващите момичета и е една от първите стъпки към развитието на хранително разстройство.

Редовното повръщане или употреба на лаксативи води до прекомерна загуба на течности и дехидратация. Повръщането не е начин да намалите размерите на талията си  и може да бъде много опасно за вашето здраве.

Прекомерни тренировки

Редовните упражнения имат много важно значение във всеки един диетичен план. Но това не означава, че трябва да прекалявате с тях. Ако тренирате повече от три – четири часа дневно може да възникне риск от дехидратация и хормонален дисбаланс. Затова понякога повече не е полезно. 30 до 60 минути тренировки дневно е напълно достатъчно за едно здравословно намаляване на телесното тегло.

Пропускане на хранене

За да отслабнете ще трябва да намалите приема на калории. Но това не означава, че трябва да пропускате хранене. Няма доказателства, че пропускането на хранене спомага за отслабването. Ако не се храните редовно вашето тяло ще започне да складира мазнини, за да се предпази от гладуване. Освен това и метаболизма ви ще се забави и това допълнително ще затрудни отслабването. Препоръчително е да се храните три или четири пъти дневно.

Когато се храните на редовни интервали вашият метаболизъм не се затруднява. Освен това така се предпазвате от гладуване и взимане на неправилни решения относно това какво да приемете.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!