Начало Отслабване Подправки, които помагат за отслабване

Подправки, които помагат за отслабване

Всеки от нас иска да изглежда добре и по възможност да не полага безкрайно много грижи. Затова и много често ние търсим алтернативни начини как да свалим тези излишни килограми. Освен, че могат да направят едно ястие по-вкусно, подправките могат и да ви помогнат в отслабването. Това е така, защото те действат като потискат глада и подпомагат храносмилането.

Ето и някои от подправките, които можете да включите в менюто си.

  • Куркума

Тази подправка е изключително широко разпространена в индийската кухня, а през последните години и в целия свят. Тя е много добър източник на бета-каротин. Този антиоксидант предпазва черния дроб от действието на свободните радикали. Освен, че предпазва черния дроб куркумата подпомага храносмилането и намалява натрупването на мазнини в организма.

  • Джинджифил

Джинджифилът е силно ароматна подправка. Той има противовъзпалителни свойства и учените са установили, че успокоява чревния тракт. Освен това той има термогенни свойства, поради което се смята, че може да спомогне по-доброто храносмилането. Консумацията на джинджифил води до подтискане на апетита.

  • Канела

Като допълнение на това, че канелата спомага за регулирането на нивата на кръвната захар, тя помага и за смилането на въглехидратите, стимулира отделянето на инсулин от панкреаса. Освен това канелата спомага и за намаляване нивата на холестерол в кръвта. Хубавото на тази подправка е, че е изключително ароматна и приятна на вкус и може да бъде добавяна към различни сладкиши и топли напитки. Тя може да направи дори един нискокалоричен сладкиш по-вкусен.

  • Черен пипер

Черният пипер съдържа субстанция, наречена пиперин, който не само е причина за неговия наситен мирис и вкус, но и пречи на образуването на нови мастни клетки в организма. Когато бъде комбиниран с лютиви чушки или чили, които съдържат капсаицин черният пипер може да помогне за изгарянето на калории, които се равняват на калориите, които се горят при 20 минути ходене пеша.

  • Чили

Едно проучване проведено в Англия е установило, че консумацията на една чаена лъжица чили всеки ден ускорява с 25% метаболизма на доброволците. Чилито прави ястията по-пикантни, което е причина и за пиене на повече течности при хранене.

  • Кимион

Кимионът е подправка, която широко се използва в българската кухня. Той може да се използва под формата на семена или смлян. Има наситен вкус и неговата консумация спомага за ускоряването на метаболизма и регулирането нивата на кръвната захар. Тази подправка освен това подпомага храносмилането и има антисептични свойства.