Меню

Бърнаут синдромът е състояние на физическо и психическо изтощение, което може да ви лиши от удоволствието, което ви е доставяла работата ви до момента или това да общувате с близките и приятелите си. Продължителната експозиция на стресови изживявания, като грижи за болен член от семейството или работа до късно всеки ден може да доведе до появата на това стресово състояние.

Хората, които страдат от бърнаут синдром често се чувстват така сякаш няма с какво да допринесат вече и се боят дори да станат сутрин от леглото. Много от тях са песимистично настроени и се чувстват депресирани.

Има някои стъпки, които може да предприемете, за да се предпазите от бърнаут синдром. Ето и някои от тях:

Планирайте редовни социални дейности

За да се чувствате щастливи е нужно редовно да прекарвате време с хората, които са важни за вас. Не е нужно да правите нещо специално заедно. Срещата на по кафе или вечеря в петък вечер е достатъчно да се почувствате по-добре и да се откъснете от чувстото, че всеки ден правите едно и също нещо.

Бъдете физически активни

Много от нас забравят колко важно е да не преставаме да сме физически активни. За да се справим със стреса на работа и у дома трябва да се откъсваме за малко и да сваляме напрежението с тренировка. Старайте се поне няколко дни седмично да отделяте около 1 час за упражнения или някаква физическа дейност, която ви харесва като каране на колело или плуване например.

Намерете си хоби

Постарайте се да намерите някаква дейност, която ви доставя удоволствие и няма нищо общо с работата ви. Хоби, при което са нужни умения напълно различни от тези, които са ви нужни на работа може да е почивката от която имате нужда, за да се презаредите за новата работна седмица.

Запишете желанията и целите си

Много често улисани в работа и ежедневните задължения забравяме това което е важно за нас и какви са нашите желания и цели в живота. Отделете малко време и запишете на лист хартия какво ви кара да се чувствате щастливи. След това запишете и какво може да помогне, за да постигнете целите си. След това си поставете листа с желанията и целите си на място, където да го виждате често и да си припомняте към какво се стремите.

Помолете за помощ

Тази стъпка е много трудна за някои хора, които са свикнали всичко да постигат сами. Понякога обаче се нуждаем от някой да ни помогне, когато сме загубили фокуса и се чувстваме изтощени и пренапрегнати.

Без значение дали срещате затруднения в изпълнението на определена задача или ви е трудно да организирате правилно времето си, помощта от друг човек винаги е добре дошла. Ако не искате да страдате от бърнаут синдром, понякога се налага да преглътнете гордостта си и да помолите за помощ.

Прочетете за:
Бърнаут синдром – какво представлява?

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!