Меню

За повечето хора хъркането е просто неприятен и леко дразнещ навик, който партньора им или някой, когото познават има. Но всъщност освен дразнещо, хъркането може да бъде признак и на състояния, които имат нужда от лечение.

Основната причина, която стои зад хъркането е невъзможността въздухът да преминава безпрепятствено през дихателните пътища. Обструкцията или стесняването на дихателните пътища може да бъде временна или постоянна. Например мускулите, които обграждат дихателните пътища могат да бъдат по-отпуснати от обикновено при прием на повече алкохол, което да доведе до хъркане от време на време. Хъркането може да се дължи и на уголемени сливици или натрупване на мазнини в областта на дихателните пътища поради затлъстяване. Има редица други причини, които могат да стоят зад хъркането, като например мъжки пол, напредване на възрастта, носна деформация, най-често в резултат на травма, хроничен синузит, сънна апнея, тютюнопушене и други.

Как може да спрете хъркането?

В зависимост от това каква е причината за вашето хъркане различни стратегии могат да се окажат печеливши. Ето и някои от по-често предлаганите от специалистите промени в начина на живот, които биха могли да помогнат за редуциране на хъркането:

Спете на една страна – ако имате навика да спите по гръб и това е причината да хъркате нощем, опитайте се да спите настрани и много вероятно ще спрете да хъркате. Постарайте се да си купите удобна възглавница, която да придържа на една линия врата и гръбначния стълб.

Внимавайте с какво се храните – тежки и обилни вечери преди сън затрудняват храносмилането, а това може да наруши и качеството на съня ви, в резултат на което да се влоши и хъркането. За да спите спокойно се старайте да се храните няколко часа преди лягане. Ако пък сте с наднормено тегло и това е причината за вашето хъркане е препоръчително да започнете хранителен режим и физически упражнения, за да свалите излишните килограми. Това ще се отрази благоприятно не само на този неприятен навик, но и на общото ви здравословно състояние.

Използвайте приспособления, които да държат дихателните пътища проходими – на пазара се предлагат различни приспособления, които подпомагат безпрепятственото преминаване на въздуха пред дихателните пътища. Ако при вас хъркането се дължи на придръпване на долната челюст назад по време на сън има приспособления за челюстта, които помагат нейната правилна позиция по време на сън. Друг често предлаган продукт са щипките за нос (носни разширители), които пък подпомагат преминаването на въздуха през носа по време на сън и също могат да са от полза на някои от хъркащите.

Овлажнител и пречиствател за въздух – вдишването на чист и овлажнен въздух е важна стъпка за редуциране на хъркането. Пречиствателите за въздух могат да бъдат полезни за хората, при които хъркането се дължи на алергии от полени или замърсен въздух. Овлажнителите за въздух пък от друга страна са подходящи за хора, които често страдат от настинка и запушен нос или спят с отворена уста и в резултат на това хъркат.

Прочетете за:
Хъркане

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!