Меню

Едва ли има човек, който през живота си да не е страдал от главоболие. Всички знаем, че то може да е от леко, до такова, което пречи на извършването и на най-обикновени дейности. Най-често срещано е тензионното главоболие, което е средно по тежест и се усеща като стягане около главата. То най-често се дължи на пренапрежение на мускулите, които се прикрепват към черепа.

Един от начините за справяне с главоболието са медикаментите. Освен тях обаче може да пробвате и някои естествени методи за намаляване на риска от  главоболие. Някои от тях са:

  • Почивайте си

В много от случаите главоболието е признак, че главата ви се нуждае от почивка. Много от нас пренебрегват този сигнал на тялото, но ако затворите очи за 10-15 минути и оставите работата за малко, след това ще бъдете много по-продуктивни, отколкото ако работите без почивка, докато имате главоболие. Освен това, за да намалите риска от главоболие специалистите съветват да спите между 6 и 8 часа вечер, за да дадете време на организма ви да се възстанови и да събере сили за следващия ден.

  • Пийте достатъчно течности

Колкото и да не ви се вярва между водата и главоболието има силна връзка. Дехидратацията може да доведе до главоболие. Това е валидно с особена сила ако през деня наблягате на кофеиновите напитки и консумирате повече захар, което допълнително ще дехидратира тялото ви.

  • Хранете са на често по малко

Ако имате склонност да пропускате хранене през деня кръвната ви захар може да спадне и това да доведе до главоболие. Специалистите препоръчват да похапвате често и по малко през деня, за да намалите риска от главоболие. Ако все пак болките в главата са започнали експертите съветват да изберете храни, богати на магнезий, като например тофу, спанак, зехтин, тиквени семки.

  • Поставете лед на челото си

Почивката на легло със студен компрес върху челото и очите може да помогне за облекчаването на неприятното главоболие. Повечето хора смятат, че студените компреси помагат за главоболие, като водят до свиването на кръвоносните съдове, но всъщност експертите разкриват, че студът кара мозъкът да се разсее от болката и така се облекчава и главоболието.

  • Пробвайте акупресура

Според традиционната китайска медицина ако приложите напрежение в точка на ръката между палеца и показалеца може да помогне за облекчаване на главоболието. Масажирайте тази област на двете ръце за около 5 минути всяка. Освен този метод може да пробвате и акупунктура. При нея се използват малки игли, които се поставят на определени точки на тялото, в зависимост от ефекта, който се търси. Акупунктурата се извършва от специалисти, които предварително са обучени в този метод.

  • Не прекалявайте с алкохола

Всеки, който някога е прекалявал с алкохола знае колко неприятно може да бъде главоболието на следващия ден. За да си го спестите внимавайте с количествата и не смесвайте различните спиртни напитки. За хората, които са склонни към мигрена и често главоболие се препоръчва да консумират алкохол в минимални количества, защото за тях той е още по-вреден.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com