Начало / Женско здраве / Кои храни да избягвате по време на менструация?

Кои храни да избягвате по време на менструация?

сеп. 12, 2017

менструация

За жените дните на менструация са едни от най-неприятните всеки месец. Нещото, което обаче може да не знаете е, че дискомфортът, който изпитвате през тези дни може да бъде облекчен с правилният начин на хранене и избягването на някои храни, които допълнително ще засилят мускулните крампи, подуването на стомаха и задържането на течности. Такива храни са например:

Храни, които водят до подуване на стомаха

По време на менструация така или иначе се чувствате достатъчно подути и едва ли ще искате допълнително да влошите положението. Затова и експертите съветват да се избягват газирани напитки и храни с високо съдържание на сол.

Алкохол

Ако сте се чудили да изпиете една чаша вино, за да облекчите мускулните крампи, които изпитвате по време на менструация по-добре помислете пак. Алкохолът може да доведе до нерегулярен менструален цикъл и да увеличи нивата на естроген. Освен това неговата консумация може да доведе до задръжка на течности.

Кофеин

Според експертите честата консумация на кофеинови напитки може да причини по-тежък предмеснтруален синдром. По време на менструация може да се чувствате по-раздразнителни, а пиенето на кафе може да ускори пулса и кръвното ви налягане, което допълнително да доведе до раздразнение и тревожност.

Високовъглехидратни храни

По време на меснтруация може да се чувствате по-гладни от обикновено, но внимавайте с порциите и особено с количеството на въглехидратите. Опитайте се да замените една част от любимите ви въглехидрати със зеленчуци. Повишената консумация на въглехидрати през този период от месеца може да ви направи по-раздразнителни и изморени.

Пържени храни

Въпреки, че може да си мечтаете да похапвате повече пържено през тези неприятни за вас дни е препоръчително да внимавате, защото пържените храни могат да причинят промени в настроението. Това е така, защото този вид храни водят до повишаване на нивата на естроген.

Храни с високо съдържание на мазнини

Червеното месо е много добър източник на желязо, но консумацията на мазно месо може да ви накара да се чувствате по-зле по време на менструация и да влоши мускулните крампи и чувството за подут стомах.

Сладолед

Млечните продукти са с високо съдържание на мазнини и имат подобен ефект върху организма ви като по-мазното месо. Затова и е най-добре да внимавате със сладоледа, сирената и сметаната през дните, когато сте в цикъл. Ако все пак искате да си похапнете сладолед, изберете такъв без мляко и без добавена захар.