Начало Женско здраве Кои храни да избягвате по време на менструация?

Кои храни да избягвате по време на менструация?

менструация
Кои храни да избягвате по време на менструация?

За жените дните на менструация са едни от най-неприятните всеки месец. Нещото, което обаче може да не знаете е, че дискомфортът, който изпитвате през тези дни може да бъде облекчен с правилният начин на хранене и избягването на някои храни, които допълнително ще засилят мускулните крампи, подуването на стомаха и задържането на течности. Такива храни са например:

Храни, които водят до подуване на стомаха

По време на менструация така или иначе се чувствате достатъчно подути и едва ли ще искате допълнително да влошите положението. Затова и експертите съветват да се избягват газирани напитки и храни с високо съдържание на сол.

Алкохол

Ако сте се чудили да изпиете една чаша вино, за да облекчите мускулните крампи, които изпитвате по време на менструация по-добре помислете пак. Алкохолът може да доведе до нерегулярен менструален цикъл и да увеличи нивата на естроген. Освен това неговата консумация може да доведе до задръжка на течности.

Кофеин

Според експертите честата консумация на кофеинови напитки може да причини по-тежък предмеснтруален синдром. По време на менструация може да се чувствате по-раздразнителни, а пиенето на кафе може да ускори пулса и кръвното ви налягане, което допълнително да доведе до раздразнение и тревожност.

Високовъглехидратни храни

По време на меснтруация може да се чувствате по-гладни от обикновено, но внимавайте с порциите и особено с количеството на въглехидратите. Опитайте се да замените една част от любимите ви въглехидрати със зеленчуци. Повишената консумация на въглехидрати през този период от месеца може да ви направи по-раздразнителни и изморени.

Пържени храни

Въпреки, че може да си мечтаете да похапвате повече пържено през тези неприятни за вас дни е препоръчително да внимавате, защото пържените храни могат да причинят промени в настроението. Това е така, защото този вид храни водят до повишаване на нивата на естроген.

Храни с високо съдържание на мазнини

Червеното месо е много добър източник на желязо, но консумацията на мазно месо може да ви накара да се чувствате по-зле по време на менструация и да влоши мускулните крампи и чувството за подут стомах.

Сладолед

Млечните продукти са с високо съдържание на мазнини и имат подобен ефект върху организма ви като по-мазното месо. Затова и е най-добре да внимавате със сладоледа, сирената и сметаната през дните, когато сте в цикъл. Ако все пак искате да си похапнете сладолед, изберете такъв без мляко и без добавена захар.