Менопаузата е естествен процес в живота на всяка една жена, който не може да бъде избегнат, но жените могат да изпълнят някои съвети, с които да забавят настъпването на менопаузата. Ето как може да забавите настъпването на менопаузата:

Увеличете приема на фитоестрогени

Приемът на по-големи количества фитоестрогени – изофлавони и лигнани  може да спомогне за облекчаването на симптомите на менопаузата. Освен това фитоестрогените могат да ви предпазят и от някои от заболяванията, свързани с ниските нива на хормоните, което е характерно за менопаузата. Фитоестрогените се съдържат във високи количества в соята, бобовите храни, нахута.

Хранете се здравословно

Правилното хранене може да забави развитието на менопаузата при вас, а при жените в менопауза може да облекчи техните симптоми. Хранителният ви режим трябва да съдържа храни с ниско съдържание на наситени мазнини и повече плодове, зеленчуци и пълнозърнести храни. Достатъчния прием на калций (1200 – 1500 милиграма дневно) може да ви предпази от развитието на едно от най-сериозните заболявания свързани с менопаузата – остеопороза. Приемайте повече млечни продукти и бобови храни, за да си набавите нужните дневни порции калций.

Намалете алкохола и кафето

Пониженият прием на кофеинови и алкохолни напитки може да намали симптомите на тревожност и да облекчи безсънието характерно за жените, на които им предстои да навлязат в менопауза. Освен това намаляването на приема на тези напитки ще подобри и здравословното ви състояние като цяло.

Спрете цигарите

В много проучвания относно менопаузата се съобщава, че жените пушачки по-рано преминават в периода на менопауза, в сравнение с жените, които не употребяват цигари. Съставките, които се съдържат в тютюневия дим водят до намаляване на нивата на естрогена в организма на жената. Прекратяването на тютюнопушенето може да ви предпази от ранно развитие на менопауза.

Спортувайте и бъдете физически активни

Редовните тренировки по 20-30 минути дневно не само ще ви помогнат да се предпазите от ранно развитие на менопауза, но и по такъв начин ще поддържате тялото си във форма. Установено е, че редовните тренировки подобряват нивата на естроген в кръвта. Видът спорт зависи от вашите собствени предпочитания.

Намалете нивата на стреса

По време на менопаузата и годините преди нейното настъпване вие най-вероятно ще трябва да се справяте с много задачи едновременно – отглеждане на деца, грижи за дома и справяне със задачите на работното място. За да намалите нивата на стрес си определете време за себе си, в което да си почивате за известно време. Може да запълните това време с четене, тренировки, разходка, йога, медитация или някаква друга дейност, която ви успокоява и ви доставя удоволствие.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2021 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!