Меню

Почти няма човек, който да не е преминавал през ситуации, които да са предизвиквали у него тревожност и безпокойство. В резултат на тревожността пулсът се ускорява, може да почувствате болка в гърдите и да ви е трудно да си намерите място от притеснение. Чувството на тревожност и безпокойство може да ви попречи да изпълните ежедневните си задачи. Ако и вие се намирате в ситуации, които предизвикват тревожност и безпокойство ето някои лесни за изпълнение съвети, които може да приложите, за да се почувствате по-добре.

Избирайте правилните храни

Когато сме напрегнати и разтревожени по принцип имаме навика да прибягваме към някои вредни храни като чипс и шоколад например. Когато сте напрегнати избягвайте кафето, защото то само ще влоши вашето състояние. Пържените храни също засилват тревожността и няма да ви помогнат.

Алкохолът трябва да не се консумира от хора, които са напрегнати  и разтревожени. Някои го използват като механизъм за справяне със стресови ситуации, но истината е, че той не помага, а само вреди. Алкохолът е депресант и може само да влоши вашето настроение. Ако все пак употребявате алкохол се опитвайте той да е в позволените граници.

Тренирайте

Редовните упражнения не са само за поддържане на теглото. Истината е, че хората, които се оплакват от тревожност и безпокойство в повечето случаи не спортуват редовно и са обездвижени. Повечето експерти смятат, че именно липсата на движение може да стане причина за чувство на безпокойство и напрежение. Редовните тренировки подобряват имунната система, спомагат за отделянето на невротрансмитери – ендорфини. По време на тренировки се премахват стресовите хормони.

Изправете се срещу причините за вашата тревожност

Може да се опитате да се преборите с причините, които водят до тревожност при вас. Това може да стане чрез разговори с психотерапевт например или с воденето на дневник. В дневника може да записвате всичко, което ви напряга и тревожи и по този начин да намалите в известна степен напрежението. Опитайте се да изградите стратегия как точно бихте могли да се справите със ситуациите или хората, които ви карат да се чувствате разтревожени или напрегнати.

Мислете позитивно

Може и да звучи малко изтъркано, но е особено важно да сте позитивни и да гледате с усмивка на заобикалищия ви свят. С позитивното мислене ще успеете да се отърсите от всичките лоши  мисли и притеснения и ще се съсредоточите само върху хубавите неща.

Билки

Има някои определени билки, които могат да спомогнат за намаляване на тревожността – лайка, пасифлора, женшен, върбинка. Тези билки оказват тонизиращ ефект върху нервната система.

Тревожността не е заболяване. Тя е моментно състояние на духа. Само с изпълнението на тези малки стъпки може да се справите с тревожността и да живеете живота си пълноценно.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2021 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!