Меню

С покачването на температурите все повече хора се отправят на почивка, за да прекарат по-спокойно горещите дни, но в много случаи се налага да посещаваме работа през горещото време. Ето и някои полезни съвети, които може да приложите, за да се почувствате по-добре и да понесете по-лесно горещините.

1. Избягвайте експозиция на слънце в най-горещите часове на деня.
Часовете между 12 и 4 следобед са най-опасни и тогава е препоръчително да останете вкъщи на по-хладно. Ако все пак се налага да излезете навън през горещите часове минавайте по по-сенчестите места и не се напрягайте прекалено. Пийте колкото се може повече течности.

Ако сте свикнали да тренирате предните месеци в тези часове е по-добре да промените графика си, защото тези часове не са препоръчителни за спорт през лятото. Някои хора са особено чувствителни, когато става въпрос за високи температури и те трябва да прекарват по-голямата част от деня си в охладени места и да не излизат на слънце в часовете между 12 и 4 следобед. Такива са малките деца, възрастните хора и хората със сърдечни проблеми.

2. Обличайте се подходящо като за сезона.
Лекото и свободно облекло е подходящо за топлите месеци. Избирайте светли цветове, които да не привличат допълнително слънчевите лъчи. Тениските с къси ръкави и късите панталони са много добър избор. Памукът охлажда тялото и не задържа топлината за разлика от синтетичните материи, които е препоръчително да избягвате през лятото, защото те допълнително запарват и покачват телесната температура.

Не забравяйте да предпазите и главата си. Носете шапка с широка козирка, която отчасти да ви пази сянка и да ви предпазва от силното слънце. През лятото използвайте и възможно най-малко грим, тъй като голямото количество грим усилва потенето. Предпазвайте очите си от увреждащите слънчеви лъчи със слънчеви очила с предпазен филтър.

3. Пийте повече течности
Водата е особено важна за разхлаждане на тялото през горещите месеци. Тя намалява телесната температура и ви пази от дехидратация, която е характерна и често срещана през лятото. Дори и да сте от хората, които не са свикнали да пият много вода се опитвайте да изпивате поне 1,5 – 2 литра вода всеки ден. Избягвайте сладките газирани и алкохолните напитки. Намалете количеството на кофеиновите напитки, защото те дехидратират допълнително вашия организъм.

4. Яжте правилните храни през лятото
Чрез изборът на правилни храни за лятото също може да се разхладите от жегите. Избирайте свежи салати, сурови плодове и зеленчуци. Избягвайте да консумирате тежки храни, месо и мазни пържени храни, които биха забавили метаболизма ви. Яжте повече храни, които нямат нужда от термична обработка и могат да бъдат сервирани леко охладени.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!