Меню

Правилната стойка е много важна, за да бъде вашето тяло здраво и да не се оплаквате от болки в гърба. Ходенето или стоенето прегърбен е индикатор за неправилно разпределение на тежеста между частите на нашето тяло – главата, врата, гръбначния стълб и долните крайници. Всичко това може да доведе с времето до болки в гърба и шията.

Една от основните причини за болки в гърба е продължителното стоене седнал през деня. Докато човек е седнал ставите в тялото са отпуснати и не се движат, за разлика например при ходене или тичане. Продължителното стоене седнал е много характерно за заседналия начин на живот, който много хора в наше време водят и той става причина за наддаване на тегло и допълнително усложняване на проблема.

Правилната стойка спомага за оптималното функциониране на мускуло-скелетната система. Поддържането на добра стойка предпазва тялото от травми и увреждане. Освен това по такъв начин вътрешните органи остават в правилна позиция и тяхната дейност не се затруднява както това става при стоенето изгърбен. Неправилната стойка продължително време може да доведе до главоболие, болки в раменете и кръста.

Ето и някои съвети как да поддържате правилна стойка при изправен стоеж:

  • дръжте раменете си назад и ги отпуснете;
  • поставете краката си на разстояние едни от други приблизително колкото е широк таза ви;
  • балансирайте теглото си приблизително еднакво и на двата крака;
  • поставете ръцете си свободно в близост до краката;
  • не стягайте коленете си.

Когато сте седнали може да използвате някои от следните съвети за по-добра стойка:

  • столът, на който седите трябва да е с такава височина, че и с двата си крака да можете спокойно да докоснете пода, а колената ви да са на една позиция с таза;
  • ако столът на който седите не поддържа извивката на гръбнака ви в долната част на гърба може да поставите на това място навита кърпа или възглавница;
  • дръжте врата си изправен, а раменете си отпуснати.

Ето и няколко лесни за изпълнение стъпки, които може да изпълните за да подобрите вашата стойка:

  • ако се оплаквате от болки в гърба или имате неправилна стойка може да практикувате пилатес или йога. Този тип упражнения спомагат за укрепването на гръбнака и подобряват стойката.
  • когато носите торби сменяйте по-тежката от едната ръка в другата на интервали. Ако пък редовно носите раница я носете и на двете рамена, за да може тежестта да се разпредели равномерно и да не се изгърбите.
  • когато работите пред компютъра избягвайте да се облягате на стола. По-добре седнете към ръба на стола и се опитвайте да поддържате гърба си изправен.
  • вкъщи е препоръчително да стоите на най-обикновен стол, вместо на диван, колкото и по-удобен да е той.
  • когато сте седнали избягвайте да кръстосвате краката си, защото по такъв начин променяте центъра на тежестта си и може да се изгърбите.
  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!