Начало / Актуални теми / Парацетамолът повишава риска от астма

Парацетамолът повишава риска от астма

сеп. 21, 2008

Употребата на парацетамол при бебета повишава риска от астма, показва проучване, проведено сред повече от 200 000 деца.

Използването на парацетамол през първата година от живота на детето, увеличава с 46 % риска от развитие на астма до навършване на 6-7 години.

Повишената употреба на парацетамол съвпада с увеличените случаи на астма през последните 50 години.

Резултатите показват, че по-високите дози и по-честата употреба на лекарството са свързани с по-висок риск от развитие на астма, а също и с по-тежки симптоми на заболяването.

Учените не знаят дали лекарството директно повишава риска от астма или има други фактори, водещи до това.

Ръководителят на проучването проф. Ричард Бейсли, препоръчва да се избягва честата употреба на парацетамол при деца и да се прилага при случаи на висока температура (над 38,5 С).

Последни публикации