Жените, които очакват дете са подготвени, че с неговата поява сънят вече ще е много по-трудно достижима цел, но кой може да предполага, че и по време на бременността добрият сън също е трудно постижим.

Много често през първия триместър на бременността жените са по-сънливи и спят повече от обикновено. Нормално е да се чувствате уморени, защото вашето тяло работи усилено, за да осигури най-подходящите условия и хранителни вещества за растящото в утробата ви бебе. Обикновено през по-късните месеци на бременността жените започват да изпитват затруднения със съня.

Защо сънят се затруднява по време на бременността?

Първата и основна причина за проблемите със съня в последните месеци на бременността са нарастващите размери на плода, което пречи на жената да намери удобна позиция, в която да спи комфортно. Ако сте свикнали да спите по гръб или по корем може да ви е по-трудно да свикнете за кратко време да спите настрани, за да не притиска матката ви диафрагмата.

Други чести симптоми, които съпътстват бременността и могат да повлияят на качеството на съня са:

Често уриниране – по време на бременността вашите бъбреци работят изключително усилено и това е причината да уринирате по-често от преди, особено през нощта. Освен това с увеличаването на размерите си матката започва да притиска пикочния мехур и това допълнително води до по-често уриниране.

Ускорена сърдечна дейност и затруднено дишане – вашият сърдечен ритъм през бременността се ускорява, за да се осигури повече приток на кръв към матката и плода. Освен това с нарастването на плода и особено ако сте легнали по гръб се притиска диафрагмата, с което дишането се затруднява.

Крампи на краката и болки в гърба – тези оплаквания се дължат на допълнителното напрежение, на което са подложени крайниците и гърба от тежестта на растящото бебе. Освен това през последните месеци на бременността в организма на жената се отделя хормона релаксин, който да подготви организма за предстощото раждане, но и води до разхлабването на лигаментите в цялото тяло на жената и бременните стават по-податливи на травми и болки, особено в областта на гърба.

Как да намерите подходяща поза за сън?

Още в ранните месеци на бременността се опитайте да се научите да спите настрани. По този начин плода оказва най-малко напрежение върху диафрагмата и се облекчава дейността на сърцето. Специалистите съветват да се спи основно на лявата страна, защото така матката не оказва напрежение и върху черния дроб, чиято незатруднена функция също е особено важна през бременността. Може да пробвате да сложите още една възглавница под главата си, за да облекчите допълнително дишането си. Освен това много жени се чувстват по-комфортно с възглавница поставена между краката им. Експериментирайте и вижте как на вас ще ви е удобно.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!