Меню

Гризането на нокти е често срещан вреден навик, особено сред децата. Хроничното гризане на нокти може да бъде сериозен проблем според специалистите. То обикновено започва в по-късното детство и може да продължи дори и когато пациентът вече е възрастен. Страничните ефекти от този вреден навик не са само козметични. За да успеят пациентите да се преборят с нуждата от гризане на ноктите експертите дават следните съвети:

  • Трябва да желаете промяната

Може и да изглежда очевидно, но пациентът трябва наистина да желае да прекрати вредния навик. Колкото и да изглежда странно гризането на нокти е вреден навик, от който пациентите много трудно се отказват, може би защото изглежда толкова маловажно и не дотолкова вредно.

Един от начините да се мотивирате да се откажете е да помислите върху позитивните аспекти на отказването от гризане на ноктите, като например по-добре изглеждащи нокти и чувството за удовлетвореност от постижението.

  • Не наказвайте детето си, заради навика

Наказването на детето за лошия навик на гризане на нокти няма да му помогне да се откаже по-лесно. Понякога децата използват навика, за да привлекат вниманието на родителите си.

  • Заменете лошия с добър навик

Един от начините за отказване от вреден навик е създаването на нов полезен такъв или да правите такива неща, които да отвличат вниманието ви от желанието да гризете ноктите си. Може да правите някои от следните неща:
– играйте си с топка или друго нещо, което да занимава ръцете ви
– похапвайте плодове и зеленчуци в моментите, в които искате да си гризете ноктите
– режете ноктите си редовно и ги поддържайте къси.

  • Използвайте визуални напомняния

Някои експерти съветват, ако имате проблем с гризането на ноктите по-често да си правите маникюр, защото мисълта за похарчените пари ще ви накара да се въздържите да ги гризете. Жените могат да лакират ноктите си в по-ярки цветове, които да им напомнят за целта им.

Друг начин за визуално напомняне на целта ви да се откажете от гризането на нокти е да носите гривна или нещо друго около китката си. Навикът е нещо, което правите несъзнателно и гризането на нокти е нещо, което правите автоматично, без да се замислите. Като използвате визуални напомняния вие ще си припомняте по-често целта си.

  • Помислете кои са отключващите фактори за вашия вреден навик

Експертите посочват, че обикновено има ситуации, в които пациентите по-често гризат ноктите си, например когато гледат телевизия и нямат какво друго да правят. Ситуациите, в които пациентите са напрегнати или изплашени също могат да отключат вредния навик.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com