Меню

Американската агенция за храните и лекарствените средства (FDA) предупреждава мъжете, употребяващи лекарства за лечение на еректилна дисфункция – Viagra, Levitra, Cialis за потенциален риск от внезапна загуба на слуха.

Това предупреждение се отнася и за лекарството Revatio, което се използва за лечение на пулмонална артериална хипертония.

Агенцията е установила 29 случая на пациенти, употребяващи PDE5 инхибитори, при които е настъпила внезапна загуба на слуха, която по-чето е едностранна.

В някои случаи загубата на слуха се придружава от шум в ушите, световъртеж и замаяност. При около 1/3 от пациентите загубата на слуха е била временна.

Броят на случаите на внезапна загуба на слуха след употреба на PDE5 инхибитори не е голям, но FDA се опасява, че някои пациенти, особено по-възрастните няма да разберат, че оплакванията им се дължат на приеманото лекарство, защото загубата на слуха обикновено се свързва с напредване на възрастта.

Според FDA ако при пациенти, които приемат Viagra, Levitra или Cialis настъпи внезапна загуба на слуха, то те трябва незабавно да прекратят приема на лекарството и да потърсят лекарска помощ.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!