Начало Психично здраве Как да се справите с гнева си?

Как да се справите с гнева си?

гнав

Гневът е нормална човешка реакция, която всеки от нас е изпитвал през живота си. Понякога овладяването на гнева може да бъде трудна задача. Необходимо е да си изградите стратегия за справяне, защото неконтролираният гняв може да доведе до сериозни здравословни проблеми, като повишено кръвно налягане, депресия, тревожност, сърдечни проблеми и проблеми с храносмилането. Някои от техниките, които могат да ви помогнат да овладеете тази неприятна емоция са:

  • Помислете малко преди да говорите

Когато сте разгневени може да изречете неща, за които да съжалите след това. Затова в такива ситуации първо си поемете дъх и изчакайте няколко секунди преди да кажете нещо.

  •  След като се успокоите изразете своите емоции

След като вече може да мислите ясно може да споделите какво ви е разстроило по начин, който да не предизвика спорове. Заявете своите нужди и желания по начин, чрез който да не нараните другите. Изблиците на гняв не са добри за вашето здраве и могат да влошат някои ваши здравословни проблеми.

  •  Упражнявайте се

Нивото на стрес и гняв може да бъде снижено чрез редовни физически тренировки и методи за релаксация. Ако усетите, че започвате да се ядосвате излезте навън за кратка разходка, по време на която да съберете мислите си и да преоцените ситуацията. Изберете си спорт, чрез който да намалявате нивата на стреса през ежедневието.

  •  Отделете време за себе си

Опитвайте се често да отделяте време само за себе си, през което да релаксирате и да се отърсите от стреса на работното място и у дома. Отделете си време за четене на книга или разходка сред природата, за да се почувствате по-добре и да овладеете своите негативни емоции.

  •  Намерете решение на своите проблеми

Вместо да се фокусирате върху това, заради което сте гневни се опитайте да намерите решение на проблемите. Дразни ли ви неподредената стая на вашето дете? Затворете вратата тогава и помолете детето си да подреди стаята си без да му се карате. Напомнете си, че гнева няма да ви помогне да оправите нещата, а точно обратното ще ги влоши.

  • Потърсете помощ

Ако не можете да се справите сами с негативните емоции говорете с психолог. Той може да ви помогне да научите техники как да овладявате гнева. Освен това разговорите със специалист ще ви покажат при какви ситуации се разгневявате и какви са причините за това.