Има стотици видове травми, които може да получите по време на спорт, но някои части от тялото са по-податливи на нараняване. По-често срещаните спортни травми са:

Коляно на бегач

Травмите на коляното представляват около 55% от всички спортни наранявания и са едни от най-честите проблеми, с които трябва да се справят ортопедите. В термина на коляно на бегач се включват различни травми на коляното, които са съпроводени с болка и ограничаване на движенията. Те най-често се дължат на претоварване на коляното и раздразване на сухожилието. Различни групи хора могат да бъдат засегнати от този проблем, включително плувци, бегачи, колоездачи, волейболисти, футболисти и други.

За да се предпазите сменяйте редовно обувките си за тренировка, тичайте по по-меки настилки и укрепете мускулите на краката. Почивайте си след тренировка и не прекалявайте с натоварванията.

Травми на рамото

Около 20% от спортните травми се наблюдават в областта на рамото. Те включват изкълчване и разтягане на раменната става. Такива травми се срещат най-често при тенисисти, баскетболисти и волейболисти, въобще всеки спорт, който включва сериозно натоварване на ръцете.

Изкълчване на глезена

Изкълчването на глезена е почти неизбежно при всеки спорт, който включва бързо обръщане настрани, тичане и скачане. При тези движения има риск от извъртане на глезена и дори разкъсване на сухожилие или лигамент.

Ако ви се налага често да тренирате спорт, при който има риск от изкълчване на глезена може да обвивате глезена с поддържащ разтегателен бинт, който поне в някаква степен да предпази краката ви.

Ахилесов тендинит

Когато ахилесовото сухожилие се претовари, то може да се възпали и да се появи болка при движение. Това състояние е известно като ахилесов тендинит. Ако не предприемете мерки навреме тендинитът може да хронифицира и да стане невъзможно да тичате. Ахилесовият тендинит е най-често срещан при атлети, които тренират спорт, който включва тичане и скачане.

Може да се предпазите от тази спортна травма, ако загрявате добре преди тренировка и правите упражнения за укрепване на мускулите. Ако все пак нараните Ахилесовото си сухожилие и развиете тендинит, тогава прилагайте студени компреси в областта на сухожилието, приемайте противовъзпалителни медикаменти и си почивайте.

Разтягане на мускул

Недоброто разгряване, умората и претоварването могат да доведат до разтягане на мускул. Най-често се съобщава за разтежение на бедрените и тазобедрените мускули. В зависимост от спорта, който практикувате има риск да разтегнете почти всеки мускул в тялото. Най-добрият начин да се предпазите от такъв вид травми е да загрявате добре преди тренировка и да избягвате да се напрягате, когато сте уморени.

Латерален епикондилит

Латералният епикондилит или по-често познат, като „тенис лакът“ е най-често срещаната травма при тенисисти. Съпроводен е най-често с болка във външната страна на лакътя и възпаление на подлежащите сухожилия. Пациентите съобщават за силна болка при опит за завъртане на ръката с дланта нагоре.

Както може да се досетите вече най-добрият начин да се предпазите от такава травма е да загрявате добре мускулите на ръката преди тренировка. Може да носите надлакътник, който да предпазва лакътя ви от травма. Ако все пак развиете латерален епикондилит се препоръчва прием на противовъзпалителни медикаменти, физиотерапия и почивка за известно време от любимия ви спорт.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!