Меню

Недоспиването води до повишаване на апетита.

Учени от Mayo Clinic, Рочестър са провели проучване, в което са взели участие 17 мъже и жени на възраст между 18 и 40 години.

Те са установили, че хората, които спят с 1/3 по-малко от препоръчителните 7 – 9 часа сън, изяждат допълнително 549 калории на ден.

Според д-р Андрю Калвин, ръководител на проучването ако тази повишена консумация продължи, то за една седмица хората, които спят по-малко могат да напълнеят с 0.5 кг.

Проучването показва още, че хората, които са будни по-дълго време не изгарят повече калории от допълнителна активност.

Изследователите са очаквали, че недоспиването ще доведе до понижаване на лептина и повишаване на грелина, хормони които регулират чувството за ситост и глад. Оказало се, че промените са точно обратно.

Изглежда хормоналните промени са по-скоро последствие, отколкото причина за консумирането на допълнителни калории.

Недостигът на сън е нарастващ проблем, тъй като 28 % от възрастните съобщават, че спят по 6 и по-малко часа.

Специалистите съветват да се осигури адекватна продължителност на съня ако искате да понижите теглото си.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!