Меню

За повечето от нас желанието да поддържаме теглото си в норма е основната причина да се упражняваме физически. Но редовните физически натоварвания имат много други полезни ефекти върху нашето здраве, за които вие най-вероятно не сте и подозирали. Без значение дали теглото ви е в норма или не тези положителни ефекти на упражненията могат да ви мотивират да започнете и вие.

  • Намаляват риска от деменция

Множество проучвания през годините са доказали, че физическата активност подобрява дейността на мозъка и намалява риска от деменция. Упражненията подобряват вашите когнитивни способности и забавят появата на проблеми с паметта, които са характерни за напредналата възраст. За хората, при които има по-голям риск да заболеят от болестта на Алцхаймер се препоръчва да изберат танците, защото при тях е нужно освен физическо усилие и запомняне на танцовата последователност.

  • Подобрява сексуалната активност

Учените от Университета в Харвард са доказали, че 20 минути упражнения дневно подобряват значително сексуалната активност при жените. Не само, че с тренировките ще се чувствате по-енергични, но и ще имате по-голямо желание за сексуална близост.

  • Намалява загубата на мускулна маса

С напредването на годините нашето тяло все по-трудно изгражда мускулна маса, а освен това мускулите, които вече сме изградили започват да отслабват. Затова е нужно редовоно да се упражняваме, защото по такъв начин поддържаме мускулите си и добиваме допълнителна мускулна маса. Това ще ви дава енергия и сила да изпълнявате ежедневните си задачи.

Фитнесът и особено упражненията свързани с вдигане на тежести са важни за здравето на костите. Чрез тренировките ще намалите риска от развитие на остеопороза при вас. За целта се препоръчват упражнения като тичане, вдигане на леки тежести, катерене, аеробика и танци.

  • Подобрява представянето на работното място

Според специалистите с упражненията ще подобрите цялостното си качество на живот и особено продуктивността си на работното място. С тренировките ще се чувствате по-уверени в себе си и ще добиете увереността да поемате важни задачи и да се представите като лидер на работното място.

  • Намалява риска от рак

Редица проучвания са доказали, че рискът от рак на дебелото черво, белите дробове и гърдата е значително снижен при физически активните хора. Освен това учените са доказали, че по време на упражнения в женския организъм се намаляват нивата на хормона естроген, за който се знае, че повишава риска от рак на гърдата.

  • Подобрява вида на кожата

Ако при вас водещата причина да се упражнявате е, за да изглеждате добре тогава ще се зарадвате да разберете, че чрез упражненията кожата ви ще изглежда значително по-добре. При тренировките се увеличава притока на кръв към кожата и по такъв начин се подобрява нейния вид. Освен това при физически напрежения се отделя повече пот, което спомага за отпушване на порите и кожата се прочиства от ненужното омазняване и токсини.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com