Меню

Желязото е изключително важен елемент за нашето тяло. Той е една от съставните части на хемоглобина, който пренася кислород към всички части на тялото. Железният дефицит е често срещано състояние и има някои характерни симптоми, като слабост, умора, световъртеж и косопад. Дефицитът на желязо е по-често срещан сред женския пол в резултат на обилен менструален цикъл или бременност например.

За да се справите с железния дефицит трябва да консумирате храни, богати на желязо и такива, които подпомагат неговото усвояване. Някои такива храни са:

Телешки черен дроб

Телешкото е месото с най-високо съдържание на желязо. То се препоръчва при хора, страдащи от дефицит на този елемент. В телешкия черен дроб се съдържа най-много желязо. В 100 грама черен дроб се съдържат 6,5 мг желязо, което представлява 36% от препоръчителната дневна доза желязо, която трябва да приемате.

Морски дарове

Месото на мидите и стридите е вкусно и в същото време е много добър източник на желязо. В порция 100 грама миди например се съдържат 28 мг желязо. Освен това в морските дарове желязото е във форма, която много лесно се усвоява от тялото.

Спанак

Зелените листни зеленчуци са храни, богати на хранителни вещества и антиоксиданти, но спанакът е най-подходящият от всички за източник на желязо. По принцип желязото от зеленчуците се усвоява по-трудно от организма, но за щастие съдържанието на желязо в спанака е толкова високо, че дори и да не се усвои цялото количество желязо все пак по-големият процент ще навлезе в тялото.

Бобови растения

Бобовите продукти са изключително хранителни и полезни. Към тях спадат фасул, леща, нахут, соя. Те са много подходящ източник на желязо, особено за хората, които не консумират животински продукти. В една купа от 198 грама сготвена леща например се съдържат 6,6 мг желязо. Освен това бобовите продукти са с високо съдържание на фолати, магнезий и калий. За да усвоите, колкото се може повече от желязото съдържащо се в бобовите растения експертите съветват да ги приемате заедно с храни с високо съдържание на витамин Ц, като домати, зелени листни зеленчуци и цитрусови плодове.

Тиквени семки

Печените тиквени семки за изключително вкусни и са много добър избор за похапване между храненията. В 28 грама тиквени семки се съдържат 4,2 мг желязо. Освен това тези семки са много добър източник и на витамин К, цинк и магнезий.

Червено месо

Червеното месо е хранително и засищащо, като в порция от 100 грама месо има 2,7 мг желязо. Освен, че с консумацията на този вид месо може да си набавите част от нужното желязо, то е много добър източник и на белтъци, цинк, селен и някои от витамините от група Б. Според учените железен дефицит се среща по-рядко при хора, които консумират месни продукти.

Черен шоколад

Освен, че е вкусен черният шоколад е полезен и хранителен. В 28 грама черен шоколад има 3,3 мг желязо. Учените смятат, че в черният шоколад се съдържат антиоксиданти, които са изключително полезни за тялото. За да се възползвате от полезните свойства на този шоколад той трябва да е с минимално 70% съдържание на какао.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!