Много пациенти, страдащи от рак се оплакват от дълготрайни проблеми в сексуалния си живот. Сексуалната дисфункция е често срещана при мъже с рак на простатата, тумори в областта на таза и колоректален карцином. Сексуалната дисфункция се определя като проблем по време, на която и да е фаза от сексуалния акт, която пречи на партньорите да изпитат удоволствие от половия акт. Ето и причините, на които се дължат сексуалните проблеми при мъже с някои видове рак:

Колоректален карцином

Освен увреждането на пикочния мехур операцията по повод колоректален карцином може да доведе до сексуални проблеми. Мъжете, лекувани по повод колоректален карцином често имат проблеми с еректцията, еякулацията и оргазъма. Причината е, че по време на операцията могат да се засегнат нерви или кръвоносни съдове в таза, които са отговорни за сексуалната функция на мъжа.

Простатен карцином

При простатния карцином възможностите за пълно запазване на сексуалните способности на мъжа са минимални. Лечението на този вид рак може да се осъществи чрез хирургична интервенция за отстраняване на простата или чрез облъчване на туморната формация. И при двата вида лечение се засягат и половите органи на мъжа и се стига до сексуална дисфункция.

Възрастните мъже са по-склонни да изпитват сексуални трудности след лечение по повод рак. Това е така, защото мъжете в по-напреднала възраст в резултат на стареенето на организма физиологично от време на време могат да се представят по-зле в леглото.

Освен в резултат на лечението по повод рак сексуалната дисфункция може да настъпи и поради психологичната промяна, която настъпва в мъжа при откриването на раковото заболяване. Много от мъжете изпадат в депресия, чувстват се обречени. Други пък се срамуват от физическите промени, които са настъпили в тях в резултат на лечението и избягват интимност с партньора. Тези отрицателни ефекти на раковото заболяване върху живота на мъжа могат да бъдат предотвратени чрез споделяне с партньора или психологически консултации с терапевт, който да помогне на мъжа да преодолее препятствията, които поставя пред него заболяването.

Химиотерапията и нейните странични ефекти като гадене, повръщане, отслабване на тегло и загуба на коса може да наруши начина, по който мъжа се възприема и да го накара да се чувства непривлекателен и да влоши неговото самочувствие. Освен това в резултат на химиотерапията може да се наруши продукцията на тестостерон.

Ако страдате от сексуална дисфункция е най-добре да се консултирате с вашия лекуващ лекар, който да ви даде специализирани съвети как да се справите с този проблем. На пазара вече има медикаменти, които могат да помогнат на мъжа да се радва на сексуалната близост отново.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!