Меню

Ракът на дебелото черво, както всички останали тумори не може да бъде предотвратен на 100%, защото не може да контролирате всички предразполагащи фактори. Но чрез здравословен начин на живот и правилна диета може да намалите значително риска от рак на дебелото черво.

Хапвайте повече фибри

Когато избирате какво да хапнете замисляте ли се дали то е полезно за вас или взимате първото нещо, което видите. В днешно време все повече хора консумират готова храна, която само се затопля в микровълнова фурна. Тези храни са с високо съдържание на наситени мастни киселини и сол, които затрудняват храносмилането. Повишената консумация на такъв вид храни затруднява дейността на черния дроб и води до натрупване на токсини в червата.

Трябва да сте наясно колко важно е да внимавате с какво се храните и да се стремите да приемате повече фибри. Експертите съветват да се приемат между 25 и 35 грама фибри дневно. Някои от храните с високо съдържание на фибри са:

  • кафяв ориз
  • овесени ядки
  • плодове – ябълки, круши
  • зелени листни зеленчуци
  • кореноплодни зеленчуци като моркови и цвекло

Увеличете приема на антиоксиданти

Опитайте да започвате деня си с 1 супена лъжица зехтин смесена с няколко капки лимонов сок. Друга подходяща идея е да пиете чаша хладка вода с лимонов сок сутрин след събуждане. По този начин ще прочистите организма си от натрупаните токсини и ще доставите на тялото си нужните му антиоксиданти. Плодовете и зеленчуците с високо съдържание на витамини А, Ц и Е са идеални за тази цел. Опитайте се да похапвате повече от следните плодове и зеленчуци:

  • цитрусови плодове
  • моркови
  • ягоди
  • киви
  • боровинки.

Ограничете приема на мазнини

Както може би вече знаете има мазнини, които са полезни за организма като зехтин или мазнините, които се съдържат в сьомгата. Мазнините, които се съдържат в червеното месо, сладкишите и тестените изделия са познати като наситени и могат да бъдат вредни за вашето тяло и да действат като отключващи фактори за рак на дебелото черво. Причината за това е, че консумацията на наситени мазнини стимулира повишена продукция на жлъчен и стомашен сок, които могат да увредят лигавицата на дебелото черво.

Фолиева киселина

Множество проучвания са доказали полезното действие на фолиевата киселина за намаляването на риска от рак на дебелото черво. Фолиевата киселина, позната още като витамин Б9 подобрява дейността на храносмилателната система, стимулира клетъчния растеж и предпазва организма от болести. Може да си набавите витамин Б9 от следните храни:

  • леща
  • спанак
  • броколи
  • зеле
  • авокадо
  • фъстъци
  • банани.

Витамин Д

Както изследователите, така и диетолозите са стигнали до заключението, че приема на достатъчно витамин Д намалява риска от рак на дебелото черво. Освен чрез храна може да си набавите този витамин чрез редовна експозиция на слънце, защото той се синтезира в кожата в резултат на огряването на тялото. Храни с високо съдържание на витамин Д са:

  • сьомга
  • пилешки черен дроб
  • прясно мляко с добавено съдържание на витамин Д.
  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com