Меню

Всеки от нас обича да спи. Няма нищо по-хубаво от това след дълъг работен ден да се сгушите в леглото и да си починете с кратка дрямка. В повечето случаи слушаме колко е нездравословно да не спим достатъчно. Всъщност прекаляването със съня също крие рискове за нашето здраве.

В последните години учените активно изучават влиянието на съня върху здравословното състояние на хората. За всички е ясно, че докато си почиваме нашето тяло има време да се възстанови и ако спим по-малко от 6 часа дневно това може да доведе до редица здравословни проблеми. Все повече доказателства се натрупват в подкрепа на тезата, че и прекаленото спане всекидневно също може да бъде вредно.

Как да разберете дали спите прекалено много?

От години насам се твърди, че препоръчителното дневно количество сън е 8 часа. Учените малко разширяват този спектър и съветват хората на възраст между 18 и 64 години да спят между 7 и 9 часа.

Точното количество сън обаче е нещо индивидуално и за някои хора е достатъчно да спят 7 часа дневно, докато на други са нужни 9 часа. Според повечето експерти обаче всичко над 9 часа вече е прекалено и ненужно.

Това не значи, че не може от време на време през уикендите да си поспивате малко повече. Ако имате нужда повече от 9 часа сън всеки ден и не се чувствате отпочинали, тогава може би е по-добре да се посъветвате с лекар. Учените са изчислили, че приблизително около 2% от хората по света спадат към така наречените „дълго спящи“, но понякога нуждата от прекалено много сън може да бъде индикатор за здравословен проблем.

Какви са ефектите върху здравето от прекалено дългия сън?

Има някои проучвания, проведени в САЩ, които показват връзка между продължителния сън и рискът от диабет. При хората, които спят повече от 9 часа или по-малко от 5 часа дневно според учените има 50% по-висок шанс от развитие на диабет. Освен това прекалената поспаливост може да бъде признак на някакво подлежащо заболяване, което също може да доведе диабет.

Въпреки, че по принцип по-често се диагностицира при хора, страдащи от безсъние, депресията често се доказва и при хора, които спят повече от препоръчителните 9 часа. Всъщност над 15% от хората, които се борят с депресията предпочитат да спят повече от нужното.

Когато спите повече, сте и по-малко активни. Това дава и по-малко време на тялото ви да изгори излишните калории и те постепенно започват да се натрупват под формата на мазнини. В резултат на това и пациентите, които спят повече от нужното са по-склонни да страдат от затлъстяване и други медицински проблеми, свързани с това.

Един от най-често съобщаваните проблеми при пациентите, които обичат да си поспиват е главоболието. Причината за това е, че сънят повлиява на баланса на невротрансмитерите в мозъка и това може да доведе до главоболие.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!